تهران-ایسکانیوز: بهروز بهزادی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت در اولین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران، به بیان خاطرات خود خواهد پرداخت.


او که اکنون سردبیری خبرگزاری ایسکانیوز را بر عهده دارد، پیشتر سردبیر روزنامه‌های ایران، ایران دیلی و اعتماد بوده است و بیشتر جوانان او را می‌شناسند چون همواره تلاش کرده است به آنان کمک کند تا آنها روزنامه‌نگاری را به گونه‌ای یاد بگیرند که بتوانند روی پای خود ایستاده و به رده‌های شغلی بالاتر روزنامه‌نگاری برسند.


بهزادی از 45 سال پیش روزنامه‌نگاری را آغاز کرد. سال ۱۳۴۷ کار رسمی‌اش را در روزنامه شروع کرد. رشته روزنامه‌نگاری در دانشگاه تهران پلی شد تا بهزادی عمیق‌تر به کار روزنامه‌نگاری بپردازد. درست ۲۳ سال داشت که در لباس کارآموزی از دانشگاه تهران به موسسه اطلاعات رفت و به عنوان خبرنگار حق التحریر در سرویس حوادث روزنامه شروع به کار کرد.  از سال ۷۳ تا ۷ سال بعد در ایران سردبیر اجرایی بود و  یک سال هم به عنوان سردبیر روزنامه ایران دیلی که به زبان انگلیسی منتشر می‌شد، کار کرد.


او تا کنون در دانشکده خبر و دانشکده انجمن صنفی دوره‌های روزنامه‌نگاری را تدریس کرده است و جمع و تفریق کارنامه کاریش نشان می‌دهد  بعد از انقلاب، 20 سال سردبیری روزنامه‌ها را بر عهده گرفته است و هنوز هم در کسوت سردبیری و این بار در ایسکا نیوز به خدمت مشغول است.


سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران توسط ماهنامه مدیریت ارتباطات و با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.


در این نشست‌ها که بصورت ماهانه برگزار خواهد شد هربار یکی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت به بیان خاطرات شفاهی خود در حوزه روزنامه‌نگاری می‌پردازد.


بیان خاطرات به عنوان یکی از روش‌های تاریخ‌نگاری، می‌تواند در نگارش تاریخ مطبوعات ایران مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گیرد.


نشست نخست،  روز دوشنبه 5 آبان‌ماه از ساعت 16 الی 18 با حضور بهروز بهزادی در کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. ورود به این نشست برای روزنامه‌نگاران و علاقمندان آزاد است.


کد خبر: 117137

وب گردی

وب گردی