تهران-ایسکانیوز: درسومین روز ازبرپایی جشنواره شهرآماده،مانور تخلیه امن واسکان اضطراری شهروندان درمحله مهرآبادجنوبی برگزارشد.


این مانور بخشی از مجموعه مانورهای 28گانه این جشنواره بود که در آن تخلیه امن واسکان اضطراری ساکنین براثروقوع زلزله  صورت گرفت.


بر اساس سناریوی طراحی شده، بلافاصله بعد از وقوع زلزله، سامانه فرماندهی حادثه در پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران شهدای مهرآباد شکل گرفت و ساکنان کوچه شهید نجفی تخلیه امن  واسکان اضطراری را تمرین کردند.


این مانور متعاقب برگزاری دوره آموزشی مبانی مدیریت بحران، امداد و کمک‌های اولیه و اطفای حریق ویژه ساکنان برگزار شد.


در این مانور واحدهای آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس ،هلال احمر،گاز،برق،آبفا،بیمارستان شهیدرضوی ،نیروهای دوام و راهور حضور داشتند میزان آمادگی و هماهنگی سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و تشکل‌های مردمی در مقابله با بحران‌های احتمالی سنجیده و برای موقعیت‌های احتمالی پیش‌رو برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت گرفت .


در این مانور همچنین با ایجاد فضای لازم، مجروحان فرضی حادثه نیز توسط نیروهای اورژانش مستقر در محل درمان شده و عوامل انتظامات ساختمان نیز مبادرت به شناسایی و دستگیری سارقان فرضی کردند.


فرماندهی این عملیات با محوریت تخلیه امن واسکان اضطراری از طریق مقر فرماندهی بحران مستقر در پایگاه پشتیبانی مدیریبت بحران شهدای مهرآباد صورت گرفت و همه امور پیش‌بینی شده برابر با برنامه طراحی شده، انجام شد.


کد خبر: 117140

وب گردی

وب گردی