تهران – ایسکانیوز: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تاکنون 10برنامه توسعه در کشور اجرا شده که متاسفانه نتوانسته توسعه متوازن را در کشور تحقق بخشد.

محمدباقر نوبخت در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی افزود: اولین برنامه توسعه در سال 1328 در کشور اجرایی شد اما پس از انقلاب اولین برنامه توسعه در سال 1368 اجرایی شد و بررسی ها نشان می دهد برنامه های توسعه ای متوازن نبوده است .

وی گفت: به زودی ششمین برنامه توسعه در کشور اجرایی خواهد شد و یکی از مهمترین اهدافی که در ایران مد نظر است توازن بخشی و اصلاح روندی است که 10 برنامه توسعه پیشین طی کرده اند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش به مساله کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: می دانیم که سال آینده با واقعیت کاهش قیمت نفت مواجه هستیم بنابراین باید بوجه سال آینده را با قیمت پایین تر نفت تنظیم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر است، گفت: این نوع برنامه ما را در برابر تکانه هایی نظیر کاهش قیمت نفت مقاوم می کند. وی تاکید کرد: استانها در برنامه ششم دارای جایگاه رفیعی هستند و برای توازن بخشی نیاز به برنامه های آنها داریم.

او گفت: می توانیم همه وجوه خود را برای حقوق و دستمزد هزینه کنیم اما این کار باعث می شود که از هزینه های عمرانی غافل شویم اما دولت تلاش کرده با صرفه جویی در هزینه های جاری به مسائل عمرانی هم بپردازد.

او با اشاره به اینکه منابع درآمدی در بودجه سال 93 در 6 ماهه اول تحقق نیافت، اضافه کرد: در 6ماهه نخست امسال 53 درصد منابع لازم برای تملک دارایی سرمایه را پرداخت کرده ایم و به 246طرحی که امسال به اتمام می رسد، صد درصد بودجه اختصاص داده ایم.

نوبخت افزود: تا پایان سال طرح هایی که روی دست مردم مانده است به بهره برداری می رسد. او با اشاره به اینکه در سفرهای استانی،رییس جمهور طرح جدیدی را کلنگ نمی زند، ادامه داد: عزم ما اتمام طرح های نیمه تمام است.

 
کد خبر: 117295

وب گردی

وب گردی