تهران - ایسکانیوز: شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در حاشیه مراسم وداع با پیکر حضرت ایت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق گفت: ایشان شخصیت جامع النظری بودند و در تمام زمینه های سیاسی اقتصادی کشور دقت می کردند. همچنین یک سیاستمدار فرهیخته و روحانی عالم و فاضل بودند.

وی اضافه کرد: ایشان این روحیات را پیش از انقلاب نیز داشتند. ایشان در درس اخلاق خود نیز همین رویه را پیش گرفته بودند و در آموزش به شاگردان خود پیرامون موضوعات اخلاقی بسیار حساس بودند.

روحانی گفت:بعد از انقلاب از شخصیت های اجرایی و مهم انقلاب بودند. وی با کنترل و عقلانیتی که به خرج می دادند مقابل بسیاری از حرکات تند را می گرفتند. تا زمانی که ایشان در محوریت و مدیریت جریان ها بودند اجازه تندروی نمی دادند و سعی می کردند با عقلانیت و مشورت با نخبگان مسائل را به پیش ببرند.

شریعتمداری ادامه داد: با توجه به این نگاه حضرت آیت الله کنی، حضرت امام توجه ویژه ای به ایشان داشتند. زمانی که میان برخی از مسئولین و سیاستمداران در ابتدای انقلاب اختلافی پیش آمد حضرت امام ایشان را به عنوان نماینده خود معرفی کرد.

وی افزود: در آن زمان میان آیت الله بهشتی رئیس جمهور وقت ، بنی صدر و همچنین امام موضوعاتی مطرح شده بود آیت الله مهدوی از سوی امام به عنوان نماینده مسئول حل اختلاف شدند که این خود نشان از اعتماد امام به حضرت آیت الله کنی است.

همچنین شریعتمداری در ادامه با اشاره به سخنان امام در مورد آیت الله کنی اظهار داشت: امام ایشان را مانند شاغول عدالت و فرد سوم حکمیت در جایگاه برجسته ای قرار می دهد.

وی افزود: حضرت آیت الله مهدوی گوششان برای شنیدن همه حرف ها باز بود. در چارچوب جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی هر نقد و موضوعی برای ایشان شنیدنی بود.

شریعتمداری ادامه داد: شخصیت ایشان جامع نگر و وسیع بود که به ندرت چنین شخصیتی یافت می شود. در جامعه ایران چنین نمونه ای بسیار کم پیدا می شود که در سطوح پایین تر از رهبری ستون هدایت بخشی از جامعه را بر عهده بگیرد و از این جهت باید ابراز تأسف کرد.

او ادامه داد: حضرت آیت الله کنی نگاهی همه جانبه نسبت به تمام حوادث و رخدادهای انقلاب بودند. امیدوارم که راه و روش همگی ایشان الگویی برای سیاست مداران ایران باشد.

شریعتمداری در پاسخ به سوال ایسکا در مورد سفر ریاست جمهوری به زنجان و احتمال به تأخیر افتادن آن گفت: تا بدین لحظه با توجه به برنامه های از پیش تعیین شده برای ریاست جمهوری و وعده ایی که به مردم زنجان داده شده است و همچنین تدارکات برای مراسم استقبالی که به عمل خواهد آمد همچنان به قوت خود باقی است. این در حالیست که رئیس جمهور با توجه به احترام ویژه ای که برای آیت الله کنی قائل بودند ضمن اعلام تسلیت دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کردند.

 
کد خبر: 117381

وب گردی

وب گردی