تهران-ایسکانیوز: مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه گوشت قرمز نسبت به تقاضای آن بسیار بیشتر است از مردم خواست منتظر افزایش مناسبتی قیمت‌ها نباشند.

سعید سلطانی سروستانی گفت: متاسفانه مردم از نظر روانی آماده افزایش قیمت‌ در مناسبت‌های مختلف هستند. در حالی که تمام این مسایل بیشتر جو روانی است که ایجاد می‌شود و بسیاری از مناسبت‌ها در بازار مصرف تاثیری ندارد.

وی افزود: در عید قربان همه مردم برای افزایش قیمت‌ها آماده هستند. در حالی که بر اساس آمار سازمان دامپزشکی فقط 140 هزار راس دام در این عید قربانی می‌شوند که این رقم در مقایسه با آمار دام سبک کشور، بسیار ناچیز است.

سلطانی سروستانی متوسط قیمت کشوری هر کیلو گوشت گوسفند و بز زنده را 10 هزار تومان و هر کیلو لاشه را 20 هزار تومان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در ایام محرم خریدهای عمده فروشی افزایش می‌یابد اما در مقابل میزان فروش در خرده فروشی‌ها کاهش می‌یابد. زیرا مردم از نذورات استفاده کرده و کمتر اقدام به طبخ غذا در منازل می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران تاثیر فعالیت هیات‌های عزاداری ایام محرم بر کل بازار گوشت کشور را کمتر از پنج درصد ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود دام مازاد در کشور، مدت‌های زیادی زمان نیاز است تا وضعیت تولید و توزیع گوشت به حالت نرمال برسد.

سلطانی سروستانی در پاسخ به این سئوال که آیا تولیدکنندگان در شرایط کنونی متضرر می‌شوند، گفت: در حال حاضر قیمت گوشت در نقطه سر به سری قرار داشته و تولیدکننده سود نمی‌کند. البته در برخی از استان‌ها مثل خراسان شمالی قیمت گوشت بسیار ارزان است. در استان فارس هم بهای گوشت گوسفند و گوساله از متوسط کشوری کمتر است.
کد خبر: 117558

وب گردی

وب گردی