تهران-ایسکانیوز: شورای عالی امنیت ملی کشور از عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خاطر افشای اخبار محرمانه مذاکرات هسته ای که از سوی عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در این کمیسیون ارائه شده بود، شکایت می کند.

این خبریست که امروز برخی از مجلسی ها از آن سخن گفته و این اقدام نماینده مجلس را حرکتی ضد اخلاقی خواندند. چراکه پیش از این نیز اخبار محرمانه ارائه شده از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان توسط همین نماینده رسانه ای شده بود و با شکایت شورای عالی امنیت ملی کشور همراه شد.

این نماینده در گفتگو با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد با وجود اینکه آمریکا در مذاکرات نیویورک و وین قبول نمی کرد ایران بیش از 1300 سانترفیوژ روشن داشته باشد اما در مذاکرات اخیر پذیرفت که ایران 4000 سانتریفیوژ روشن داشته باشد.

وی همچنین در این خبر گفته است: عراقچی در پاسخ به ادعای افرادی که اعلام می کردند در مذاکرات هسته ای توافق حاصل و همه چیز تمام شده است 4 بار تاکیدکرد که این خبر صحت ندارد. قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه هم در این جلسه گفت از ظریف در خصوص این ادعا سئوال کرده و وزیر امور خارجه هم این ادعا را تکذیب کرده است و گفته، هیچ متنی تا کنون از سوی طرفین به تایید نرسیده و به توافق نهایی در هیچ موردی نرسیده اند.
کد خبر: 117634

وب گردی

وب گردی