تهران - ایسکانیوز: آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد حبیب کاشانی به‌دنبال برکناری وینگادا است اما هزینه برکناری وینگادا عامل اصلی توقف در روند اخراج این مربی پرتغالی شده است. جلسات کمیته فنی در مورد کادر فنی تیم ملی امید هم چنین موضعی را تایید می‌کند.

حبیب کاشانی پس از جلسه کمیته فنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه روند بررسی وضعیت تیم امید امروز برای بررسی عملکرد وینگادا جلسه ای داشتیم و در جلسه مطالب زیادی مطرح شد. ادامه کار با وینگادا سخت بود و دوستان گفتند که وینگادا بیاید تا در اینجا از عملکرد خودش دفاع کند و ادامه داد: برای او دعوتنامه‌ای فرستادیم و یکشنبه آینده ساعت 14 با وینگادا جلسه برگزار می‌کنیم و اگر قرار است به هر دلیلی طرفین همکاری نداشته باشند باید گزینه‌هایی در نظر بگیریم و در روز دوشنبه هم با کی‌روش جلسه داریم و از نظر فنی با او هم مشورت می‌کنیم و هرچه زودتر به جمع بندی برسیم و امید کار خود ش را شروع کند.

مشاور علی کفاشیان افزود: وینگادا اکنون در پرتغال است و قبل از عزیمت کی‌روش برای حضور در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا با کی روش هم مشورت کنیم اما این جمع کمیته فنی تصمیم نهایی را در مورد سرمربی تیم امید خواهد گرفت.

حبیب کاشانی در ادامه صحبت‌هایش پس از پایان جلسه کمیته فنی گفت: ما می‌خواهیم صحبت‌های وینگادا را هم بشنویم و بنای ما بر اصول اخلاقی است. نمی‌خواهیم او را زیر سوال ببریم. من زمانی که در پرسپولیس هم بودم با کرانچار بسیار دوستانه جدا شدیم و ایشان پس از آن جدایی هم سال‌ها به ایران آمدند و رفتند و مشکلی نبود. نمی‌خواهیم با وینگادا دعوا کنیم. او یک مربی حرفه‌ای با کارنامه بسیار خوب است. در مقطعی نتوانسته نتیجه مورد نظر را بگیرد و انتقادهایی به عملکردش وارد بوده است.

وی ادامه داد: وینگادا یکی از مربیان متشخص و با اخلاق است و زمانی که از پرسپولیس هم طلب داشت خیلی صبوری کرد. ما نمی‌خواهیم رفتارمان خارج از اخلاق باشد. دوستانی که با من کار کردند می‌دانند که بنای ما صداقت است.

کاشانی تصریح کرد: نمی‌خواهیم همین امروز به وینگادا بگوییم خداحافظ بلکه می‌خواهیم او به سوالات کمیته فنی پاسخ دهد. ما 8 ایمیل برای او ارسال کرده‌ایم و از او خواسته‌ایم که در مورد شرایط تیم امید و عملکردش توضیح دهد که جوابی به ما نداده است. ما فدراسیونی هستیم که براساس اصول و قوانین فیفا کار می‌کنیم. از شما رسانه‌ها هم می‌خواهم که به ما فرصت دهید تا انتخاب خوبی داشته باشیم. مطمئن باشید که ما نمی‌رویم تا یکشنبه آینده بخوابیم و کار را رها نمی‌کنیم. از شما هم سپاسگزارم که در این هوای بارانی به اینجا آمدید و حتی برخی از شما هم وسیله هم نداشتید و با لباس پاییزی آمدید.

کاشانی در مورد اینکه شما از یک طرف می‌گویید می‌خواهیم انتخاب خوبی داشته باشیم و از طرفی می‌گویید وینگادا بیاید و جواب دهد گفت: اکنون وینگادا سرمربی است شاید به این نتیجه برسیم که او بماند اما کار با او سخت است. جنگ که نرفته‌ایم می‌خواهیم تعامل داشته باشیم. او باید به سوالات کمیته فنی پاسخ دهد. شاید وینگادا به عنوان مدیر فنی کمک بگیریم. در نهایت کمیته فنی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر: 117665

وب گردی

وب گردی