ایسکانیوز: وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از کلیه تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات درباره وضعیت سوریه حمایت می کند، اعلام کرد کلیه نمایندگان مخالفان و کشورهای همسایه باید در مذاکرات سوریه شرکت کنند.

به گزارش ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «استفان دی میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: تمام نمایندگان مخالف دولت سوریه و کشورهای همسایه باید در مذاکرات مربوط به سوریه شرکت داشته باشند.

وی افزود: اصل اساسی در مورد سوریه این است که شرایطی ایجاد شود که بر اساس آن تمام طرف های سوری، نمایندگان قومیت های مختلف و گروه های سیاسی خودشان درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه این کشورها از تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات در سوریه حمایت می کند افزود: بسیاری از مشکلات از جمله تهدیدهای روبه افزایش تروریسم در منطقه خاورمیانه به خاطر وضعیت سوریه ایجاد شده اند.

همچنین ریانووستی آورده است در حالی که منطقه خاورمیانه به میدان آزمایش برای استفاده از مواد شیمیایی تبدیل می شود آمریکا به مسائل موجود در رابطه با سلاح شیمیایی در این منطقه بی اعتنا است.

در تفسیر وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعلام این مطلب آمده واشنگتن و متحدان آمریکا ضمن نادیده گرفتن موارد مکرر استفاده از مواد شیمیایی در عراق و سوریه از سوی داعش و دیگر گروه های تروریستی به وارد کردن اتهامات گسترده به مقامات سوریه درباره پنهان کردن بخشی از برنامه شیمیایی نظامی خود ادامه می دهند.

یادآور می شود سازمان منع تسلیحات شیمیایی 18 اوت اعلام کرد که 93 درصد مواد شیمیایی سوریه نابود شده است.

پیشتر این سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش داده بود که تمامی مواد مورد نیاز برای تولید گاز سارین از سوریه خارج شده و با موفقیت در دریا نابود گردیده است.
کد خبر: 117705

وب گردی

وب گردی