تهران-ایسکانیوز:مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ رحلت یار دیرین انقلاب و رییس مجلس خبرگان را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با صدور پیامی ر رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء»

بار دیگر جهان اسلام در رثای مردی نشسته است که سالهای طولانی از عمر شریفش را در راه مبارزه و مجاهدت برعلیه باطل، روشنگری و برملا کردن چهره نفاق و جهاد بر علیه جهل هزینه نموده است.

آن فقیه بصیر تا آخرین لحظات حیات مبارکش هیچگاه سنگر مبارزه را رها نکرد و با پذیرش مسئولیت های خطیر، بازوی توانمندی برای ولایت بود.

عالمی که به حق هادی ملت بود و خطابه های علمی، فقهی و روشنگری های او موجب شکوفایی بصیرت و اعتقاد و اعتماد و دلگرمی بیشتر در بین حامیان انقلاب بود.

عالم ربانی و فقیه وارسته حضرت آیت الله مهدوی کنی (اعلی الله مقامه) برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بارها از سوی رژیم طاغوت پهلوی تهدید و مورد آزار و شکنجه ماموران دژخیم آن رژیم قرار گرفت اما پس از رهایی حتی لحظه ای از یاری استاد و مرادش دست برنداشت و با پیروزی انقلاب و تاسیس نظام نوپای اسلامی به فرمان امام راحل (قدس سره الشریف) عهده دار مسئولیت های متعددی از جمله سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگی حضرت امام در هیأت حل اختلاف مسئولان نظام، وزارت کشور، نخست وزیری، عضویت در ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و چندین مسئولیت دیگر گردید که نشان از وفاداری و خستگی ناپذیری این مجاهد نستوه بود.

او که خود برخاسته از سنگر علمی حوزه بود، درد عقب ماندگی جوامع اسلامی را در بی سوادی و جهل احساس می کرد و برای همین خود مشعل دار تاسیس موسسات و کانون های علمی بود که یکی از اصلی ترین و درخشان ترین این مراکز، ایجاد و تاسیس جامعه روحانیت مبارز و دانشگاه امام صادق (ع) بود و با بر عهده گرفتن تولیت حوزه علمیه مروی به پرورش چهره های مبارز و مجاهد و طلبه و دانشجو پرداخت.

فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مهدوی کنی (طاب ثراه) با آنکه در این سالها از نظر جسمانی ضعیف و به علت کهولت سن نیازمند استراحت و رفاه بیشتر بود اما به خاطر روحیه والا و یاری یار دیرینه و مقتدای خود، خستگی را شرمنده حضورهمه جانبه اش در مجلس شورای خبرگان نمود و در دوران فتنه بیانات بصیرتی او

چهره های تزویرگران فتنه آفرین را برملا کرد و تا آخرین دقایق عمر با برکتش محکم و استوار به عنوان سرباز راستین ولایت خدمت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ فقدان این عالم مجاهد و فقیه وارسته را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نائب بر حقش ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران و بیت معظم له تسلیت عرض می نماید.
کد خبر: 117773

وب گردی

وب گردی