تهران- ایسکانیوز: در پانزدهمین جلسه شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست میرزاده تشکیل شد، مجموعه مقررات معاونت پژوهش و فناوری و معاونت برنامه ریزی این دانشگاه به تصویب اعضای این شورا رسید.


براساس این گزارش، پانزدهمین جلسه شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور تمامی اعضای این شورا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه میرزاده با انتقاد از انعکاس برخی از اخبار کذب رسانه ها در خصوص اقدام حقوقی مطالبی را مطرح و اعضای جلسه نیز با تحلیل کارشناسی راهکارهایی را در این زمینه ارائه کردند.


همچنین میرزاده در جریان بررسی مجموعه مقررات حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در پاسخ به برخی از اخبار کذب رسانه ها در زمینه فروش مقالات و پایان نامه‌های برخی از  واحدهای این دانشگاه گفت: این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد زیرا دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات بسیار سختگیرانه ای را در زمینه پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی و اعضای هیات علمی خود طراحی و اجرایی کرده است.


تمهیدات سختگیرانه دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از هرگونه سرقت علمی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هم اکنون طرح دکتری پژوهش محور که به تازگی در این دانشگاه اجرایی شده است، تمهیدات سختگیرانه و بسیار خاصی برای جلوگیری از هر گونه سو استفاده علمی و یا سرقت علمی پیش بینی شده است که این پیش شرط ها در دانشگاه های دولتی وجود ندارد.


وی از طراحی نرم افزار جدیدی برای جلوگیری از هر گونه سرقت علمی در دانشگاه آزاداسلامی خبر داد، گفت: معاونت پژوهشی این دانشگاه با طراحی نرم افزاری تمامی مقالات و پایان نامه های دانشجویی را بررسی کرده تا سرقت علمی به کمترین میزان ممکن برسد.


میرزاده تصریح کرد: شرایطی مانند معدل بالا، کسب نمره مناسب در آزمون تافل و آیلتس و چاپ مقالات ISI تنها بخشی از پیش شرطهای ثبت نام در دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی است که متقاضیان تنها با تایید کمیسیون ویژه که برای این منظور در معاونت پژوهشی تاسیس شده است مجوز گذراندن این دوره را پیدا خواهند کرد.


در ادامه مصدق، مدیر کل دفترحقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح جلسه امروز شورای راهبردی امور حقوقی گفت: در این جلسه مجموعه مقررات حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با حضور مهندس طباطبایی نماینده تام الاختیار این معاونت بررسی و بعد از انجام اصلاحات مورد نظر شکلی به تصویب رسید.


وی افزود: بررسی مجموعه مقررات حوزه معاونت برنامه ریزی از جمله موضوعات دیگر جلسه امروز بود که به تایید و تصویب اعضای شواری راهبردی امور حقوقی نیز رسید.


مصدق در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا کلیه مقررات حوزه های مصوب در سایت دفتر حقوقی به نشانی Legal.iau.ir قرار گیرد و مجموع مقررات دانشگاه آزاد اسلامی به دو صورت الکترونیکی و نسخه چاپی در آینده نزدیک منتشر شود.

کد خبر: 117982

وب گردی

وب گردی