تهران-ایسکانیوز: فروش آنلاین هفدهمین دوره حراج کریستی خاورمیانه که تا 30 اکتبر ( 8 آبان ماه) ادامه خواهد داشت، در حالی برگزار می شود که 63 اثر از 8 هنرمند در این بخش ارائه شده که از 40 تا 1500 هزار دلار قیمت گذاری شده است و تا کنون 28 اثر از مجموعه فارسی که از گران ترین مجموعه های ارائه شده است، به صورت محلی به فروش رسیده.

این حراج با حضور آثاری از هنرمندان ایرانی، عرب و ترک در هتل برج عمارات در حال برگزاری است و گران ترین مجموعه در آن مربوط به مجموعه دکتر فارسی است.

آثار پرویز تناولی، سهراب سپهری، فاتح مدرس، هیوا قهرمان، رکنی حائری زاده و فرهاد مشیری از جمله آثار ارائه شده در این مجموعه هستند که آثار این هنرمندان ترک، ایرانی و عرب در مجموع هفت و نیم میلیون دلار قیمت گذاری شده است. همچنین تعدادی ساعت نفیس و گران قیمت نیز در این مجموعه ارائه شده است که در مجموع 2 میلیون دلار می ارزد.

نکته جالب اینجاست که بر اساس اظهار نظری که از جوسی پیلک کانن (Jussi Pylkkanen) رئیس بخش خاورمیانه، اروپا و روسیه حراج کریستی در وبسایت www.thenational.ae منتشر شده است، انتظار می رود میزان فروش هفدهمین حراج کریستی در دوبی رکورد فروش های پیشین را بشکند.

هفدهمين دوره حراج كريستيز خاورميانه در حالى برپا خواهد می شود كه  هنر ايران با راهيابى ٣٦ اثر (بيش از يك چهارم كل آثار راه يافته به حراج) بيشترين سهم را در اين حراجى معتبر بين المللى به خود اختصاص داده است.

در اين دوره ١٢٢ نقاشى، مجسمه، نقاشى خط و عكس به روى ميز حراج عرضه مى شود كه از عراق ٢٢ اثر، لبنان ٢٠، مصر و سوريه هر يك ١٧، تركيه پنج، تونس دو، از هنرمندان هر يك از كشورهاى فلسطين، اردن و مراكش يك اثر و از ايران ٣٦ اثر موفق شده اند به اين حراجى راه يابند.

&MaxW=640&MaxH=427&AR-141029906

اثر پرویز تناولی ارائه شده در هفدهمین حراج کریستی
کد خبر: 118009

وب گردی

وب گردی