تهران-ایسکانیوز: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه به مسایل و مشکلات مردم را وظایف مسؤولان ملی، استانی و منطقه‌ای دانست و گفت: با توجه به شرایط جامعه، دولت باید اولویت‌بندی نماید تا حق مردم ادا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مسؤولین، اعضای شورای شهر، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم بجستان، در پاسخ به مشکلات حاضران در خصوص آب، گفت: اقلیم شناسان، تأمین آب را مشکل امروز و مطمئناً در آینده جوامع بشری می‌دانند و طرح‌ها و پروژه‌هایی برای رفع این نگرانی‌ها در مراحل مطالعاتی و اجراست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حضور مردم برای رفع مشکلات را اقیانوسی زاینده در جامعه خواند و به نقش آنها در تأسیس و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شرایط دانشگاه‌ها و تعداد دانشجویان و اوضاع دولت در اوایل انقلاب و سپس در شرایط جنگ مناسب نبود، اما وقتی مردم نیاز به تحصیلات جوانان را احساس کردند، آستین همت را بالا زدند و می‌دانید که امروز واحدهای این دانشگاهی در سراسر کشور پراکنده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسعه مقاطع عالی در این دانشگاه را برخاسته از عطش جامعه دانست و اظهار داشت: باید مهاجرت تحصیلی جوانان به دانشگاه‌های کم کیفیت خارج از کشور معکوس شود، چون ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراجعه به مردم را مصوبه مجمع و مورد تأیید رهبری به عنوان سیاست‌های کلی نظام خواند و گفت: اگر میدان برای حضورمردم باز و مانع‌تراشی‌های بی‌دلیل برداشته شود، برای رفع مشکلات، مخصوصاً در آب و برق وارد می‌شوند.

وی صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی را ضروری‌ترین و فوری‌ترین کار دانست و گفت: می‌توانیم با استفاده از مصارف علمی، به ویژه آبیاری قطره‌ای، از آب کم، زمین‌های بیشتری را زیر کشت ببریم که گسترش سطح زیرکشت زعفران، انار و پسته در بجستان زمینه دارد.
کد خبر: 118102

وب گردی

وب گردی