ایسکانیوز: وزارت دفاع آمریکااعلام کرد در مورد ویدئویی که نشان می‌دهد یکی از محموله‌های پرتابی هواپیماهای آمریکا در سوریه به دست داعش افتاده تحقیق می‌کند اما امکان چنین موردی را رد نمی‌کند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون، روز سه‌شنبه گفت اکثر محموله‌هایی که آمریکا از طریق هوا به منطقه کوبانی منتقل کرده به دست نیروهای کرد افتاده است و در مورد صحت این ویدئو نیز کارشناسان در حال تحقیق‌اند.

به گزارش واشنگتن‌پست٬ گروه اطلاعاتی "سایت" (SITE) که فعالیت نیروهای داعش در شبکه‌های اجتماعی را پی‌گیری و تحلیل می‌کند٬ برای اولین بار توجه رسانه‌ها را به این ویدئو جلب کرد؛ ویدئویی کوتاه که در آن یک شبه‌نظامی که صورت خود را با ماسکی مشکی پوشانده جعبه‌هایی مملو از نارنجک را نشان می‌دهد که گفته می‌شود از طریق کمک‌های هوایی آمریکایی قرار بوده در اختیار مبارزان کرد قرار گیرد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تصریح کرد که یکی دیگر از محموله‌ها که به محل نادرستی پرتاب شده بود با حمله هوایی از بین برده شده است.

آمریکا ارسال هوایی تسلیحات و مهمات کردهای مدافع کوبانی را از شب یک‌شنبه هفته جاری آغاز کرد.

در همین حال نظامیان آمریکایی گزارش داده‌اند که روز سه‌شنبه در چهار حمله هوایی در حوالی کوبانی٬ مواضع نیروهای داعش را هدف قرار داده‌اند.

 
کد خبر: 118197

وب گردی

وب گردی