تهران-ایسکانیوز: آیت الله مهدوی کنی هیچ گاه از دایره انصاف خارج نمی شد، باحوصله بود و اخلاق فاضلی داشت.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، درباره شخصیت و اقدامات وی در طول سال های حیاتش اظهار داشت: وی یک عالم ربانی بود و نزد بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، علامه بروجردی درس خوانده بود.

وی ادامه داد: مهدوی کنی مرارت های زندان را با استواری و دلاوری تحمل کرد و یک روحانی وارسته در میان مردم همچنین اهل علم و عمل بود. پس از پیروزی انقلاب بازوی امام(ره) و رهبری و همواره در صحنه ثابت قدم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سمت های وی در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: سرپرستی کمیته های انقلاب اسلامی، با پیشنهاد شهید مطهری و حکم امام(ره)، وزارت کشور، نخست وزیری در کابینه شهید جایی، دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز از اول انقلاب تا زمان فوت از جمله خدمات وی به کشور بود.

وی مهدوی کنی را پدر جناح های مختلف دانست و افزود:هیچ گاه از دایره انصاف خارج نمی شد، باحوصله بود و اخلاق فاضلی داشت.

آیت الله حیدری گفت: پس از فوت آیت الله مشکینی، زمانی که آیت الله مهدوی کنی بر صندلی ریاست مجلس خبرگان نشست، چهره ملکوتی آیت الله مشکینی برایمان تداعی شد که تک تک اعضای خبرگان بر این موضوع تاکید داشتند.

آیت الله حیدری اظهار داشت: تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) نشان دهنده عمق بینش آیت الله مهدوی کنی در جامعه اسلامی ماست و حضور وی در میان دانشجویان و دانشگاهیان بسیار سازنده بود.

مرحوم مهدوی کنی به ولایت و سخن و سیره مقام معظم رهبری اعتقادی راسخ داشت و لحظه ای دور شدن ا ز ولایت فقیه را بر نمی تافت. با از دست دادن وی با ضایعه ای اسفناک مواجه شدیم.

 

 
کد خبر: 118262

وب گردی

وب گردی