تهران-ایسکانیوز: مرگ و میربا گاز منوکسید کربن چهارده درصد کاهش داشته است.


آمار مرگ و میر و مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در پنج نخست امسال ۱۴/۵ درصد (چهارده ممیز پنج) نسبت به سال قبل کاهش داشته است.در این مدت 148 نفر بر اثر گازگرفتگی فوت كرده‌اند كه از این تعداد 112 نفر آقا و 36 نفر بانوان بودند.


استان‌های تهران با 36 نفر،‌ اصفهان با 15 نفرو البرز با 12 نفر، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی را داشته‌اند. در سایر استان‌ها كمتر از هشت نفر در برخی استان‌ها این آمار صفر بوده است.


استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوكسید كربن در این مدت با رشد قابل توجهی همراه بوده است. در سال گذشته 828 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که 645 نفر آنها در نیمه دوم سال دچار این حادثه شده و 183 نفر در نیمه اول سال جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این آمار 588 نفر آقا و 240 نفر بانوان بودند که این موضوع رشد 18 درصدی این آمار را نشان می دهد.


در ماه‌های دی و بهمن نیز 154 نفر در هر دو ماه بر اثر مسمویت گاز منوکسید جان خود را از دست داده اند.


در ده سال گذشته، از 1383 تا 1392، هشت هزار و 447  نفر از شهروندان به علت مسمومیت با گاز منوكسیدكربن جان خود را از دست داده‌اند. در این مدت، در سال 1386با یك هزار و 24 نفر، بیشترین تعداد وقوع مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی را داشته است.


بر اساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن عمدتاً در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر روزهای سال است.

کد خبر: 118301

وب گردی

وب گردی