تهران-ایسکانیوز: وکیل مهدی هاشمی گفت: «ما از نظر نمایندگان مجلس در مورد علنی بودن دادگاه مهدی هاشمی حمایت می‌کنیم.»


محمود علیزاده در مورد درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر علنی شدن دادگاه‌های مهدی هاشمی به ایسکانیوز گفت: «ما خود خواستار علنی بودن جلسه‌های دادگاه هستیم و جلسه اول هم نیز این موضوع مطرح شد، اما نظردادگاه چیز دیگری بود و رای بر غیرعلنی بودن دادگاه را صادر کرد.»


او ادامه داد: «معمولا زمانی که دادگاه نظری را بیان می‌کند آن را تغییر نمی‌دهد و من فکر نمی‌کنم که با وجود درخواست نمایندگان این نظر تغییر کند.»


به گفته محمود علیزاده غیرعلنی بودن دادگاه‌های مهدی هاشمی به گونه‌ای پیش می‌رود که چندی پیش یکی از رسانه‌ها جزییات دادگاه و کیفرخواست دادگاه را منتشر کردند که به فیلتر شدن سایتی که کیفرخواست را منتشر کرده بود منجر شد.


او همچنین در مورد روند دادگاه‌های مهدی هاشمی گفت: «عدالت یک پروسه و مانند نفس کشیدن است، ما همیشه در حال نفس کشیدن هستیم و در یک لحظه ممکن است نفسمان قطع شود. عدالت نیز اینگونه است و در حال حاضر نمی‌‌توان گفت که عدالت در رسیدگی به پرونده اجرا می‌شود یا نه؟ زمانی که جسلسات دادگاه به پایان رسید می‌توان در مورد اجرای عدالت صحبت کرد.»


به گفته علیزاده دادگاه مهدی هاشمی جنبه سیاسی پیدا کرده و کسانی که خواستار علنی بودن دادگاه هستند نیز اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند.


محمود علیزاده در پایان یاداوری کرد هنوز جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی تعیین نشده است.

کد خبر: 118673

وب گردی

وب گردی