تهران-ایسکانیوز: یافته های تازه نشان می دهند، باکتری ها می توانند بیش از زمانی که تصور می شد بیرون از بدن انسان زندگی کنند.


دانشمندان پی بردند، باکتری های استرپتوکوکوس پنومونیه و استرپتوکوک می توانند بیش از زمانی که تصور می شد بر روی سطوح مختلف باقی بمانند و سبب ابتلا کودکان و بزرگسالان به عفونت های گوناگون شوند.


باکتری استرپتوکوکوس پنومونیه عامل عمده بروز عفونت گوش در کودکان و مرگ و میر ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی در بزرگسالان است.


اما استرپتوکوک سبب بروز گلو درد و عفونت های پوستی دانش آموزان و عفونت های جدی در بزرگسالان می شود.


دانشمندان برای بررسی طول زندگی باکتری ها در فضای آزاد، سطوح اسباب بازی و سایر لوازم مهد کودک ها را آزمایش کردند. آنها دریافتند، از سطح پنج اسباب بازی، سطح چهار تا از آنها حاوی باکتری استرپتوکوکوس پنومونیه است.


دکتر آندر هاکاسون، استاد بهداشت محیط مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و سرپرست این مطالعه گفت:« این یافته، رویکرد ما را در قبال بهداشت محیط و مقابله با باکتری ها تغییر داد.»


او افزود:« پیش از این تصور می شد، باکتری ها باید پس از ورود به بدن یک نفر و رشد و نمو در آن به سایرین انتقال یابد. اما یافته تازه ما نشان داد، باورهای پیشین بی اساس هستند.»


دانشمندان توصیه کردند، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های حاد دستگاه گوارش، ریه، گوش و گلو در کودکان و بزرگسالان، کلیه لوازم در دسترس افراد باید روزانه دو بار ضد عفونی شوند.

کد خبر: 118691

وب گردی

وب گردی