تهران-ایسکانیوز: علی اصغر فانی با اشاره به بحث خرید خدمت از مدارس غیردولتی اظهار کرد: باعنایت به اصل 30 قانون اساسی تحصیلات تا پایان دوره متوسطه رایگان است و طرح استفاده از ظرفیت های خالی مدارس غیردولتی در راستای سیاست توسعه مشارکت هاست وتعارضی بااین اصل قانون اساسی ندارد.


وزیر آموزش و پرورش افزود: تصور کنید ظرفیت کلاس در مدرسه دولتی شهرستانی 40 نفر است با این طرح 10 دانش آموز در مدرسه غیردولتی با پرداخت هزینه توسط دولت آموزش می بینند که محل اشکال نیست.


فانی ادامه داد: برای انتخاب این 10 دانش آموز از مدارس دولتی ملاک منزل این افراد است که به مدرسه نزدیک تر باشد تا رفت و آمد راحت تری داشته باشند واین عین عدالت آموزشی است که تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی به حالت استاندارد برسد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که کیفیت آموزشی بعضی از مدارس غیردولتی بالاتر از مدارس دولتی است، گفت: بااجرای این طرح امکانات فقط در امتیازبخشی خاصی از جامعه قرار نمی گیرد که البته مخالفانی هم دارد.


وی با بیان اینکه 500 هزار صندلی خالی سرمایه بلااستفاده ملی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود فقط بتوانیم از 200 هزار صندلی خالی این مدارس استفاده کنیم.


وی هزینه پرداخت شده برای تحصیل هر دانش آموز در مدارس غیردولتی را کمتر از 600 هزارتومان عنوان کرد و افزود: این هزینه تقریبا یک سوم هزینه تمام شده تحصیل در مدارس دولتی است که علاوه بر صرفه جویی و مدیریت در منابع تعارضی با اصل 30 قانون اساسی ندارد.


فانی گفت: نظارت بر مدارس غیردولتی و دولتی یکسان است و با اضافه شدن 200 هزار دانش آموز به مدارس غیردولتی اشکالی در روند نظارت ایجاد نمی کند.

کد خبر: 118707

وب گردی

وب گردی