ایسکانیوز: رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کشته شدن 16 روزنامه نگار در عملیات نظامی اخیر اسرائیل بر غزه، از آزادی مطبوعات در این کشور دفاع کرد.

به گزارش حریت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اشخاصی که آزادی مطبوعات در ترکیه را زیر سوال برده اند به در نظر نگرفتن کشته شدن روزنامه نگاران در غزه محکوم کرد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن بیان اینکه متاسفانه برخی از سیاستمداران در داخل ترکیه و در برخی رسانه های بین المللی به خاطر نبود آزادی مطبوعات در این کشور از این کشور به شدت انتقاد کردند، گفت: اما در مورد اسرائیل که 16 روزنامه نگار در آن کشته شده اند مورد انتقاد قرار نگرفت.

در ادامه رئیس جمهور ترکیه پوشش خبری رسانه‌های بین‌المللی در مساله درگیری‌های اخیر در ترکیه به دلیل حملات داعش به کوبانی را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: نتیجه این وقایع در مجموع مرگ 43 تن از جمله تعدادی پلیس، تخریب اموال عمومی و غارت مغازه‌ها و ادارات بوده و در حدود آزادی بیان قرار نداشته است.

اردوغان در این باره گفت: من اکنون از رسانه‌های بین‌المللی و سیاستمداران غربی که از ما انتقاد می‌کنند، می‌پرسم آیا می‌توان این خشونتها را که منجر به مرگ بسیاری شد، حقی دموکراتیک در نظر بگیرند؟

پیش از این رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه در نشست گروه پارلمانی حزبش در آنکارا گفت: ترکیه می خواهد با قوانین امنیتی جدید و بحث برانگیزش این کشور را به یک «زندان نیمه باز» تبدیل کند.

او ضمن انتقاد از دولت به خاطر وضعیت آزادی بیان در این کشور و اینکه یکی از اعضای کابینه این کشور مدعی است هیچ فشار سیاسی بر رسانه ها نیست گفت: آیا واقعا در ترکیه رسانه ها آزادند؟

 
کد خبر: 118866

وب گردی

وب گردی