ایسکانیوز: وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد نیروی هوایی ارتش این کشور توانسته است از مجموع سه جنگنده‌ای که داعش در اختیار داشت، دو جنگنده را از بین ببرد.
پیش از این گروه اطلاعاتی "سایت" (SITE) که فعالیت نیروهای داعش در شبکه‌های اجتماعی را پی‌گیری و تحلیل می‌کند٬ برای اولین بار توجه رسانه‌ها را به یک ویدئو جلب کرد؛ ویدئویی کوتاه که در آن یک شبه‌نظامی که صورت خود را با ماسکی مشکی پوشانده جعبه‌هایی مملو از نارنجک را نشان می‌دهد که گفته می‌شود از طریق کمک‌های هوایی آمریکایی قرار بوده در اختیار مبارزان کرد قرار گیرد.
به گزارش منابع آگاه، در همین حال «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه از نابود کردن دو هواپیمای وابسته به گروهک تروریستی داعش توسط ارتش سوریه خبر داد.
الزعبی درباره فیلمی که نشان می‌داد تروریست‌ها سه جنگنده را در فرودگاه نظامی «الجراح» واقع در حلب به دست آورده‌اند، گفت: تروریست‌ها سه جنگنده قدیمی را آزمایش کردند و نیروی هوایی سوریه فورا به پرواز درآمد و دو جنگنده را (قبل از پرواز) منهدم کرد.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه درباره ماهیت استفاده از این جنگنده‌ها گفت: این مسئله برای این صورت گرفت که دولت بهانه ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع داشته باشد.
وی با بیان اینکه دمشق تا پایان به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد، گفت: سوریه از هر کسی که بخواهد در این زمینه با آن هماهنگی کند، استقبال می‌کند.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه همچینین درباره شهر کوبانی نیز تأکید کرد که سوریه از این شهر حمایت نظامی و لجستیک کرده است و این حمایت ها را نیز ادامه خواهد داد.

 
کد خبر: 119170

وب گردی

وب گردی