تهران-ایسکانیوز.ایسکاپلاس+/گفتگو های ما را قبلا در باب سطح علمی دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد نسبت به شهریه های آن ها در ایسکاپلاس خوانده اید. کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش مجلس افزایش شهریه ها را در تمامی دانشگاه ها امری طبیعی می داند و دراینباره به ایسکانیوز گفت: افزایش شهریه ها در تمامی دانشگاه کشور به وجود آمده است که این مسئله بستگی به تعرفه های شهریه ها دارد.

او افزود: در حقیقت افزایش شهریه ها به اندازه تورم اقتصادی در کشور بالا رفته است البته با توجه به تورم بالا، به نظر من آنقدر هم بالا نرفته است. به هر حال وقتی در یک سیستم اشکالی به وجود می آید طبیعی است که در تمامی زیر شاخه ها های آن نمود پیدا کند. حال با برنامه ریزی های دولت، امید است که از این بحران اقتصادی نجات پیدا کنیم.

او  با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه ها مثل دانشگاه غیر انتفاعی از دانشجو شهریه میگیرند اما امکانات نمیدهند افزود :  نبود رضایت در دانشجویان از دانشگاه های غیر انتفاعی منطقی دانست متاسفانه از آنجایی که دانشگاه های غیر انتفاعی قدمت چندانی نسبت به دانشگاه های آزاد ندارند، طول می کشد تا سیستم آن رو به روال شود.

خانلری ادامه داد : در حقیقت از همان ابتدای تاسیس دانشگاه غیر انتفاعی نباید اجازه می دادند که چنین ظرفیت بالایی با شهریه ی بالا از دانشجویان بگیرند و این مسائل باید از ابتدا کنترل می شد. در این میان فضای آموزشی بسیار اهمیت دارد و به این بحث هم در دانشگاه های غیرانتفاعی باید مورد توجه قرار بگیرد. با این مشکلات به نظر بنده نارضایتی دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی یک امر طبیعی و منطقی است..

خانلری سطح علمی دانشگاه آزاد را در کشور بالا دانست و دراینباره گفت: دانشگاه آزاد در مقاطع تکمیلی خودش  جریانی را در سطح علمی کشور به وجود آورده است که بنده این مسئله را براساس تولید علم عنوان می کنم. در واقع دانشگاه آزاد در سالیان طولانی توانسته است بیش از دانشگاه های دولتی با بازار وصنعت ارتباط برقرار کند و این ارتباط گیری موجب بالا رفتن سطح علمی کشور شده است ، همچنین توانسته به موازات تکنولوژی و صنعت پیش برود. از سوی دیگر ما باید این سطح علمی در کشور را حفظ و در ارتجاع آن تلاش کنیم.
کد خبر: 119769

وب گردی

وب گردی