تهران-ایسکانیوز.پلاس+/در پرونده آب را گل نکنیم به بررسی و پیگیری وضعیت آب در کشور پرداخته شده چرا که این بحران بر روی زندگی تک تک افراد جامعه تاثیر بسازایی گذاشته است. به همین منظور گفت و گویی با یکی از بازیگران قدیمی عرصه تلویزیون و سینما داشته ایم.

حسین محب اهری، از بازیگران گذشته و حال تلویزیون است که درباره تاثیر بحران آب می گوید: «اکنون در تهران، تاثیر چندانی از بحران آب را نمی توان دید، اما در شهرها و استان های اطراف تهران مانند هشتگرد، کرج، یزد، قم و... کاملا این موضوع قابل مشاهده است.

ما باید بدانیم که اگر در نوع مصرفمان تجدید نظر نکنیم، دور نیست روزی که این بحران گریبانگیر تهران هم بشود.

محب اهری درباره فرهنگ سازی در مورد بحران آب معتقد است که نه تنها مسئولان، بلکه تمام مردم جامعه مشکلاتی از این قبیل را شوخی می گیرند و متاسفانه کسی توجهی ندارد که دریاچه ها و سدهای کشور خودمان در حال خشک شدن است. تمام این ها منابعی طبیعی است که در دست ما به امانت قرار دارد. باید در نظر داشته باشیم که نسل های بعدی هم  حق استفاده از این منابع را دارند.

این بازیگر با تجربه درباره جدی نگرفتن بحران آب از نظر مردم جامعه ادامه داد: «عادت کرده ایم اخبارهایی در مورد بحران آب بشنویم و پس از آن به همان زندگی قبلی خود بازگردیم. در صورتی که این مشکلات ، باید آسیب شناسی شود و الگوی مصرف تغییر کند.

متاسفانه ما ایرانی ها نسبت به مملکتمان بی توجه شده ایم. باید تمام این رفتار ها، آسیب شناسی شود و بررسی شود که چه بر سر جامعه ایران آمده است که دیگر برایمان فرقی ندارد که در پیاده رو هایمان زباله باشد یا نباشد، در خانه هایمان آب باشد یا نباشد، منابع طبیعیمان سالم و پایدار باشد یا نباشد.

در هر صورت به این نکته باید توجه شود که، زمانی می توان از جامعه توقع داشت که با منابع طبیعی مهربان باشند که مردم آن جامعه نیز، با یکدیگر مهربان باشند. باید دلسوزیمان را در مورد کشور و مملکتمان بیشتر کنیم.
کد خبر: 119785

وب گردی

وب گردی