تهران- ایسکانیوز: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری درآمد روستاییان 22 استان کشور را کمتر از هزینه های آنها برشمرد و گفت: فقط در 9 استان، روستاییان درآمدی بیش از هزینه های خانوار دارند.

به گزارش ایسکانیوز سید ابوالفضل رضوی، در جمع مردم شهرستان طارم در مسجد جامع شهر 'آب بر' با بیان این که چنین آماری برای جامعه اسلامی که محور آن عدالت اجتماعی است به هیچ عنوان شایسته و مناسب نیست،گفت: دولت برای افزایش درآمدهای روستاییان و کاهش هزینه های این قشر عزم جدی دارد.

رضوی با اشاره به این که دولت یازدهم تصمیم جدی برای توسعه روستاها دارد، گفت: باید در این زمینه مشارکت مردم در امور اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زمینه های مشارکت فعالانه آنها به ویژه در مناطق روستایی در عرصه های تولید و خدمات فراهم شود.

وی از روستاییان به عنوان قشر زحمت کش و آگاه جامعه نام برد و افزود: روستاییان در طی 35 سال پس از انقلاب در مسایل سیاسی مشارکت بالاتری نسبت به شهرنشین ها داشته اند که بر اساس آمارهای موجود مشارکت در انتخابات مختلف در مناطق روستایی بالاتر از 90 درصد است که گواهی بر بالا بودن شعور سیاسی آنهاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با انتقاد از اینکه هیچ دولتی درگذشته زمینه های مشارکت مردم روستایی در امور اقتصادی را فراهم نکرده است، گفت: دولت تدبیر و امید اراده قوی برای تحقق مشارکت روستاییان در امور اقتصادی کشور را دارد تا بدین وسیله رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصادی مقاومتی محقق شود.

 

 
کد خبر: 119859

وب گردی

وب گردی