تهران- ایسکانیوز: وزیر نیرو گفت:پیشنهاد بودجه 600 میلیاردی برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه سال آینده ارایه شده که چهار برابر بودجه سال گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان زنجان، گفت: این استان از امکانات و استعدادهای متنوعی در بخش‌های مختلف برخوردار است که ازجمله می‌توان به منابع نیروی انسانی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: استان زنجان از وضعیت صنعتی بسیار خوبی برخوردار است به‌طوری که 51 درصد مصرف برق در این استان به بخش صنعتی و 34 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد که خود حاکی از صنعتی بودن این استان است.

چیت چیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان زنجان افزود: استان زنجان از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار بااهمیت است و مدیران صنعت آب و برق استان باید از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌ریزی گسترده‌ای در زمینه جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز و همچنین بستن چاه‌های غیرمجاز انجام داده است، گفت: پیشنهاد بودجه 600 میلیاردی برای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه سال آینده ارایه شده که چهار برابر بودجه سال گذشته است.

وزیر نیرو اضافه کرد: مشکلات آب روستایی را آگاه هستیم و باید بیش از گذشته برای رفع این مشکلات تلاش کنیم و باید از ظرفیت بند "ه" تبصره 11 قانون بودجه بیشتر استفاده کنیم.

چیت‌چیان با بیان اینکه ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و استان زنجان پایین است، گفت: انتظار داریم که شرکت‌های برق برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را براساس ایجاد ظرفیت‌هایی در حد مگاوات متمرکز کنند.

وی تصریح کرد: میزان قابل‌توجهی نیروگاه تولید پراکنده در استان زنجان در حال ساخت است که اگر تا پایان سال وارد مدار شود، اقدام شایسته و مناسبی انجام شده است.

چیت چیان خطاب به مدیران صنعت برق استان زنجان ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های تولیدپراکنده را با جدیت در دستورکار خود قرار دهید و با مدیران صنایع و شرکت‌ها همکاری‌های لازم را جهت گسترش این نوع نیروگاه‌ها انجام دهید.
وزیر نیرو با قدردانی از فعالیت‌های شرکت توزیع برق زنجان در زمینه پیک‌سایی یادآور شد: کارهای بسیار خوبی در زمینه کاهش تلفات و اتوماسیون در این استان انجام شده است.
کد خبر: 119930

وب گردی

وب گردی