تهران- ایسکانیوز: ملی‌پوشان دوومیدانی ایران در پنجمین روز از مسابقات پارآسیایی اینچئون موفق به کسب 5 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز شدند.

مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتی‌متر در کلاس F12 پرتاب دیسک، قهرمان شد و مدال طلا گرفت.

همچنین فلاح نصیرپوران در همین رشته با 37 متر و 5 سانتی‌متر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر به مدال برنز رسید.

در ادامه مسابقات حسن عسکری و علی اللهی به ترتیب مدال‌های طلا و نقره دوی ۸۰۰ متر کلاس T۱۲بازی‌های پاراآسیایی اینچئون را از آن خود کردند.

در مسابقات دوومیدانی این بازی‌ها حسن عسکری با رکورد 2 دقیقه و 3 ثانیه و 9 صدم ثانیه نام خود را به عنوان نفر اول ماده 800  ثبت کرد و علی الهی نیز در همین ماده با رکورد 2 دقیقه، 5 ثانیه و 14 صدم ثانیه بر سکوی دوم ایستاد و دونده‌ای از ازبکستان سوم شد.

در مسابقات پرتاب دیسک هم علی محمدیاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت و با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده نیز شد. پرویز گل‌پسند دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 36 متر و 27 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت.

در ادامه مسابقات روز پنجم، در فینال پرتاب وزنه کلاس F34 سه نماینده ایران به نام‌های محسن کائیدی، جلال خاکزادیه و سیامک صالح فرج‌‌زاده حضور داشتندو با نمایندگانی از چین، امارات، برونئی، کویت و قطر مبارزه کردند که در نهایت صالح فرج‌زاده با ثبت رکورد 10.32 به مقام دوم دست یافت و محسن کائیدی با ثبت رکورد 9.84 در مکان سوم قرار گرفت تا صاحب گردن آویز برنز شود. در این ماده، عبدالقدیر عبدالرحمان ورزشکار قطری با پرتاب 10.54 مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی سولماز بازرگان موفق شد در کلاس F44 پس از چینی‌ها سوم شود و مدال برنز را به خود اختصاص دهد.

یانگ یوئی از چین با پرتاب 40.43 به قهرمانی رسید، هموطنش یائو جوئان با ثبت رکورد 37.98 دوم شد و بهترین پرتاب ایران سولماز بازرگان 26.19 بود که به برنز رسید.

همچنین در رقابت‌های پرتاب دیسک، سیدمهران حسینی موفق شد در کلاس f35/36 به قهرمانی دست یابد. رکورد این ورزشکار قهرمان کشورمان 40.14 بود و او با این رکورد عنوان نخست را به دست آورد.

عبدالرضا جوکار جانباز شایسته کشورمان و عضو تیم جانبازان ومعلولان ایران نیز باثبت رکورد 20 متر و 19 سانتی‌متر بالاتر از رقبای خود قرار گرفت و قهرمان کلاس 54-53 F ماده پرتاب نیزه شد. در این ماده نمایندگان امارات و عراق با فاصله معنا‌داری دوم و سوم شدند.

نماینده امارات که در جای دوم قرار گرفت رکورد 16 متر و 39 سانتی‌متر را به نام خود ثبت کرد که با رکورد نماینده ایران نزدیک به 4 متر فاصله دارد. نماینده عراق نیز که در جای سوم جای گرفت بهترین رکوردش دراین ماده 10 متر و 91 سانتی‌متر بود.
کد خبر: 120012

وب گردی

وب گردی