تهران- ایسکانیوز: در پی اعلام نتایج اولیه «آزمون استرس» بانک‌های اروپایی، 11 بانک در این آزمون شکست خورده‌اند که این امر به کاهش نرخ سهام این بانک‌ها انجامید.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز هیاهوی رسانه‌ای در پی اعلام نتایج اولیه «آزمون استرس» بانک‌های اروپایی که از سوی «ای‌سی‌بی» بانک مرکزی اروپا درباره سلامت بانک‌ها منتشر شد، به کاهش نرخ سهام این بانک‌ها انجامید.


پس از هیاهوی رسانه‌ای در پی اعلام نتایج اولیه «آزمون استرس» بانک‌های اروپایی که از سوی «ای‌سی‌بی» بانک مرکزی اروپا، درباره سلامت بانک‌ها منتشر شد، بانک مرکزی اروپا با اعلام نتایج نهایی در روز یکشنبه، 26 اکتبر، به این گمانه‌زنی ها پایان می‌دهد.
قابل ذکر است که اسامی بانک‌هایی از اتریش، ایتالیا، بلژیک، قبرس، پرتغال و یونان در لیست بانک‌های قرار دارند که از سوی رسانه‌ها گفته می‌شود در آزمون «ای‌سی‌بی»، موفق نبوده‌اند.
"جرمی باتستون-کار" رییس یکی از بخش‌ها تحقیقاتی در «چارلز استانلی»  در این خصوص اعلام کرده است: «مهمترین سوال این نیست که کدام بانک‌ها شکست خورده‌اند، بلکه سوال بزرگ این است که کدام بانک‌ها لب مرزی در آزمون قبول شده‌اند.»
بانک‌های منطقه «یورو» دیروز (پنجشنبه)، سه روز پیش از اعلان عمومی، از کانال «گفتگوهای نظارتی» از نتایج کلی درباره سلامت بانکی آگاه شده‌اند.

کد خبر: 120018

وب گردی

وب گردی