تهران-ایسکانیوز: سلسله نشست های همايش دوسالانه ادبيات كودك و مطالعات كودكي با عنوان «ادبيات؛ كودك ديروز، كودك امروز» طی روزهای چهارشنبه 30 مهر و پنج شنبه 1 آبان در حسینیه ارشاد در حال برگزاری است. نشست های عصر دیروز با حضور صاحب نظران به موضوع تصویرگری در کتاب های کودک اختصاص داشت.

در چهارمین نشست دیروز که از ساعت 16:30 تا ساعت 18 به طول انجامید، كیانوش غریب‌پور به بررسی کتاب ابن سبیل (در راه ماندگان) پرداخت و سحر ترهنده رده‌بندی «سنّی» كتاب‌های كودك از منظر تصویر را از نظر گذراند. همچنین درادامه محسن حاجی زین‌العابدینی، معصومه امیری، اکرم زین‌العابدینی، در مبحثی با عنوان «کودکان چه تصویری را در کتاب‌های خود می‌پسندند» به بررسی و مطالعه نظرات کودکان درباره تصویرسازی کتاب‌ها در فهرست کتاب‌های برگزیده شورای کتاب کودک و لاک‌پشت پرنده پرداختند.

این نشست با صحبت های عادله خلیفی درباره «تصویر کودک در ادبیات کهن و جدید (افسانه‌ها و کتاب‌های تصویری داستانی)» مباحثی را مطرح کرد. همچنین «ترجیح دانش آموزان پایه دوم ابتدایی در انتخاب کتاب های داستانی-تصویری» بحث دیگری بود که نسترن گرگی و الهه شهسواری آن را مورد بررسی قرار دادند.

«تصویرسازی قدیسان یا طرح معمایی برای کودک؟» عنوان موضوع دیگری بود که مریم شاهورانی سمنانی آن را در بخش پایانی این نشست مورد بررسی قرار داد.

ImageNews.aspx

 
کد خبر: 120056

وب گردی

وب گردی