تهران – ایسکانیوز: رییس جمهوری در آخرین روز از مهرماه جاری و با اتمام فرصت سرپرستی «محمد علی نجفی» در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «محمود نیلی احمدابادی» را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم ، تحقیقات و فن اوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
محمود نیلی احمدآبادی (متولد 1335 اصفهان) فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۶۰ است و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف در گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال ۱۳۶۷ و درمقطع دکتری در دانشگاه توهوکو ژاپن درسال ۱۳۷۳ به پایان رسانده است.
وی مسوولیت هایی از قبیل نایب رییس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، سرپرستی دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد.
نیلی از جمله 255 اساتید دانشگاهی است که حمایت خود را از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اعلام کرده‌ند.
چند ماه پس از آغاز کار دولت روحانی، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران برکنار شد و پنج تن به عنوان کاندیداهای ریاست دانشگاه تهران انتخاب شدند؛ محمدحسین امید، سید حسین حسینی، کمره‌ای، محمد رحیمیان و محمود نیلی احمدآبادی از سوی شورای تعیین رئیس دانشگاه تهران به عنوان کاندیدهای ریاست دانشگاه تهران مطرح بودند که رضا فرجی دانا، در نهایت در ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ نیلی احمدآبادی را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرد.


 
کد خبر: 120148

وب گردی

وب گردی