تهران- ایسکانیوز: معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: سالانه 834 هزار تن آبزی در کشور تولید می شود که رقم قابل قبولی است.
به گزارش ایسکانیوز حسینعلی عبدالحی در نخستین همایش ملی 'آبزی پروری نوین، فرصت ها و چالش ها' در گرگان اعلام کرد: میزان صادرات نیز در این حوزه شرایط خوبی دارد و از این نظر وضعیت ما در جهان قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل بازار و حمایت خوب در تولید ماهیان سردآبی، ایران در رتبه دوم جهان قرار دارد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات تاکید کرد: از مسوولان دانشگاه ها می خواهیم در زمینه آموزش مباحث شیلات و نوع آموزش متناسب با آبزی پروری در دانشگاه ها تغییر نگرش داشته باشند.

عبدالحی با اشاره به میزان نیاز کشور به  آبزی گفت: سیاست های راهبردی کشور این است که ظرفیت پژوهش در کشور افزایش پیدا کند و تولید آبزی بتواند پاسخگوی نیازهای ملی باشد.

وی یادآور شد: بالا رفتن هزینه تولید، کاهش حمایت بنگاه های اقتصادی، بیماری های پیش روی ماهی ها،  نبود توجه به مبانی زیست محیطی و آلودگی روزافزون منابع از مشکلات مهم آبزی پروری است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور افزود: رویکرد آبزی پروری استفاده از آب شور و لب شور به جای استفاده از آب شیرین است.
با تاکید بر جایگاه بین المللی ایران در تامین پروتین از طریق آبزی پروری گفت: تامین 50 درصد پروتین دنیا از طریق آبزی پروری است و این رقم در کشور ما حدود 40 درصد است که باید سهم آبزی پروری در تامین پروتئین را افزایش دهیم.

عبدالحی ادامه داد: متوسط مصرف آبزیان در دنیا بیش از 19 کیلوگرم بوده اما در کشور ما حدود هشت کیلوگرم است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور با اشاره به میزان تسهیلات تخصیص داده شده به این بخش گفت: از سوی صندوق توسعه ملی 10 هزار میلیارد ریال برای پرورش ماهی در قفس از طریق بانک کشاورزی اختصاص داده شده که درخواست داریم پرونده های متقاضیان این بخش سریع تر آماده و ارسال شود چون بستر خوبی برای پرداخت تسهیلات فراهم شده است.
کد خبر: 120232

وب گردی

وب گردی