تهران- ایسکانیوز: سیامند رحماند وزنه‌بردار دسته 102+ کیلوگرم سه بار رکورد جهان را شکست و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارآسیایی اینچئون صبح امروز سیامند رحمان، وزنه‌بردار دسته 107+ کیلوگرم کشورمان موفق شد مدال طلای این رقابت‌ها را از رقبا برباید. منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته نیز مدال نقره این رشته را به دست آورد.
سیامند رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ 272 کیلوگرمی شد و مدال طلا را قطعی کرد. وی در حرکت دوم با انتخاب وزنه 287 کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکود جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد.
وی در حرکت سوم وزنه 290 کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان سه کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه 292 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد معلول جهان لقب بگیرد.
مدال نقره این وزن نیز به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه‌های 245 و 255 کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت سوم در مهار وزنه 265 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 255 کیلوگرمی به مدال نقره بازی‌ها برسد. مدال برنز نیز به وزنه‌بردار کره‌ای با رکورد 235 کیلوگرم رسید.
تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با چهار مدال طلا و چهار نقره به کار خود در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی پایان داد.
کد خبر: 120365

وب گردی

وب گردی