تهران -ایسکانیوز: سخنگوی وزارت کشور گفت: پرونده ندا، در وزارت کشور تکمیل شده و اکنون منتظر دریافت استعلام ها از سوی مراجع  قضایی هستیم و درصورتیکه گزارشی از سوی مراجع دریافت نشود، وضعیت فعالیت ندا را پس از بیست روز در کمیسیون ماده ده احزاب مورد بررسی قرار می دهیم.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به زمان ارائه لایحه فعالیت احزاب به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه مذکور در وزارت کشور تقریبا نهایی شده اما مشخص نیست که در چه زمانی جهت تصویب نهایی آن را به مجلس ارایه می دهیم.

سخنگوی وزارت کشور به ارایه درخواست دو حزب سیاسی اصلاح طلب برای اخذ مجوز فعالیت از وزارت کشور اشاره و تصریح کرد: هر درخواستی که از سوی تشکل ها، گروه ها و احزاب سیاسی به وزارت ارسال شود مورد بررسی قرار می گیرد و برای ما اصلاح طلب و اصولگرا بودن هیچ فرقی نمی کند.

امیری آخرین وضعیت جبهه پایداری را اینگونه عنوان و تصریح کرد: این تشکیل سیاسی باید از این پس با عنوان حزب به ادامه فعالیت بپردازد و وزارت کشور با جبهه ماندن پایداری ها هیچگونه موافقتی نکرده است.

براساس قانون هیچ گروهی در قالب جبهه نمی تواند پس از انتخابات به ادامه فعالیت های سیاسی بپردازد و باید مجوز حزب را از سوی وزارت کشور اخذ کند چراکه جبهه ها متشکل از چندین حزب و گروه سیاسی هستند که مختص به انتخابات شکل می گیرند.

وی درباره معرفی مدیرکل سیاسی و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در اینباره باید رحمانی فضلی باید پاسخگو باشد چراکه انتصاب ها بر عهده وزیر است.

اخیرا محمدجواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس از پایان مهلت سه ماهه قانونی جهت ارائه لایحه اصلاح قانون احزاب از سوی دولت به مجلس خبر داده بود.

 
کد خبر: 120399

وب گردی

وب گردی