تهران – ایسکانیوز: پزشک معالج مایکل شوماخر گفته او دیگر از کما خارج شده و کمی هم وضعیتش بهبود پیدا کرده است.

میشائل شوماخر قهرمان اسطوره ای دنیای فرمول یک که هفت عنوان قهرمانی دارد در کوه های آلپ دچار حادثه شد و بعد از برخورد سرش به یک صخره به کما رفت. کمایی که البته به طور مصنوعی هم دنبال شد تا فشار زیادی که به جمجه او آمده بود کنترل شود.

او در بیمارستان گرونوبل فرانسه بستری شد و بعد از ماه ها تصمیم برآن گرفته شد تا راهی بیمارستان لوزان سوییس شود و از آنجا هم به خانه اش انتقال داده است. در تمام این مراحل ژان فرانسوا پاین، پزشک معالج او بوده و حالا هم همین پزشک به روزنامه «لوپاریزین» درباره سلامتی شوماخر خبر داده است:« در وضعیت سلامتی او بهبود دیده‌ام ولی باید به شوماخر زمان داد. وضعیت او مثل بقیه بیماران است ولی در شرایطی است که باید یک تا سه سال به او زمان داده شود. به هر حال ما الان نمی‌توانیم همه پرونده را رسانه‌ای کنیم چون جزئی از راز پزشکی است. واقعیت این است که من در گرونوبل، لوزان و حالا هم در منزلش او را معاینه کرده‌ام و این کار را برای پیشرفت سلامتی او و گزارش دادن به همسر و فرزندانش کرده‌ام.»

پاین اگرچه از بهبود نسبی شوماخر مبنی بر اینکه واکنش‌های کم و زیادی داشته است سخن می‌گوید ولی حاضر نیست درباره شرایط پیش روی شوماخر اظهار نظر کند:« ببینید، وقتی شما آسیب جمجمه می‌بینید مراحل درمانی پیچیده می‌شود که همین پیچیدگی اجازه نمی‌دهد که شما دقیقا تشخیص بدهید چه اتفاقی ممکن است بیفتد. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که باید به او زمان داد. امیدوارم که شرایطش بهتر شود».
کد خبر: 120431

وب گردی

وب گردی