تهران- ایسکانیوز: شاید مفهوم خواب اینترنت با حجم عظیم نقل و انتقال داده کمی غیر منطقی باشد، اما براساس یک تحقیق که توسط شماری از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام گرفته، در برخی از نقاط دنیا، افراد ارتباط مودم خود را با اینترنت در زمان خواب قطع می‌کنند.


تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با انجام یک تحقیق در بازه‌ی زمانی دو ماهه، به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از کاربران در نقاط مختلفی از دنیا در ساعات انتهایی شب ارتباط اینترنتی خود را قطع می‌کنند.


این دانشمندان در این بازه‌ی دو ماهه در هر فاصله‌ی زمانی ۱۱ دقیقه ۴ میلیون آدرس IP را بررسی و براساس نتایج حاصل، نقشه‌ای را تهیه کرده‌اند که براساس آن می‌توان الگوی روشن و خاموش کردن و اتصال کاربران به اینترنت را مشاهده کرد. بر پایه ی شواهدات این نقشه،  می‌توان مشاهده کرد که کاربران اینترنت پرسرعت در قاره‌های آمریکای شمالی و اروپا ترجیح می‌دهند تا شب هنگام نیز ارتباط خود را با اینترنت حفظ کنند، در حالی که کاربران در آسیا، اروپای شرقی و آمریکای جنوبی ارتباط مودم خود با اینترنت را قطع می‌کنند.


با توجه به اینکه در این مناطق تعداد کاربران متصل به اینترنت زیاد نیست و کافه‌های اینترنتی نیز در ساعات مشخصی فعالیت خود را متوقف می‌کنند، از این‌رو جمع کثیری از کاربران شب‌هنگام ارتباط اینترنتی خود را قطع می‌کنند. با توجه به الگوی حاصل می‌توان چنین نتیجه گرفت که کاربران در کشور‌های جهان سوم تمایل بیشتری به قطع ارتباط اینترنت خود در ساعات انتهایی روز دارند.


دانشمندان این تحقیق را به‌منظور تشخیص آفلاین شدن کاربران بصورت طبیعی و همچنین قطع اتصال به‌موجب وقوع حوادثی چون بلایای طبیعی صورت داده‌اند. آنها هدف از آن را تعیین الگویی برای اینترنت به منظور محاسبه‌ی انعطاف‌‌‌پذیری و تشخیص سریع مشکلات در زمان بروز اختلال در اینترنت عنوان کرده‌اند.


کد خبر: 120607

وب گردی

وب گردی