ایسکانیوز: آمریکا هشدار داد تحریم در انتظار کسانی‌ است که اقدام به خرید نفت از داعش می‌کنند.
به گزارش رویترز، دولت «باراک اوباما»٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ روز پنج‌شنبه هشدار داد کسانی که از گروه نفت خریداری کنند، تحریم خواهند شد. آمریکا در تلاش است تا از این طریق موانعی در برابر کسب درآمد داعش که آن را روزانه یک میلیون دلار اعلام کرده است ایجاد کند.
«دیوید کوهن»٬ معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا٬ روز گذشته اعلام کرد داعش در بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه بی‌رحمانه پیشروی کرد و اگر متوقف نشود می‌تواند تهدیدی برای آمریکا و متحدانش به شمار آید.
برآوردهای شرکت تحقیقاتی«آی‌اچ‌اس» در این هفته نشان داده بود که داعش پیش از حملات آمریکا به مواضع خود حدود روزانه ۲میلیون دلار نفت خام تولید می‌کرد. کوهن معتقد است بخشی از نفت تولید شده تصفیه و به قاچاقچیان فروخته می‌شود که در نهایت به ترکیه و کردستان عراق برخلاف این‌که از دشمنان‌ این گروه تروریستی محسوب می‌شوند می‌رسد.
آمریکا و متحدانش نظیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی حملات هوایی خود را ماه اوت در عراق و از ماه سپتامبر در سوریه آغاز کردند. آن‌ها در این حملات همچنین میدان‌های نفتی و پالایشگاه‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان داعش را هدف قرار دادند.
حملات هوایی در کاهش تولیدات نفتی داعش تاثیرگذار بوده است. پس از این حملات، تولید نفت خام توسط داعش از ۲۰هزار بشکه در روز به کم‌تر از یک سوم این میزان رسید. با این همه آمریکا و متحدانش به دنبال راه‌های جدیدی برای توقف فعالیت‌های داعش برای کسب درآمدهای کلیدی خود هستند.
کد خبر: 120725

وب گردی

وب گردی