تهران - ایسکانیوز: پس از محرز شدن غیر قانونی بودن کارت‌های معافیت بسیاری از بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران، جرایم این بازیکنان سوژه‌ی اصلی این روزهای فوتبال داخلی است . چرا که بازیکنانی که با دریافت غیر قانونی کارت‌های معافیت توانستند سال‌ها از بازی در تیم‌های نظامی خودداری کنند اما پس از مشخص شدن تخلفشان، به جای در نظر گرفتن جرایم سنگین، به مانند سایر بازیکنان سرباز با آنها برخورد و راهی تیم‌های نظامی شدند. سردار باران چشمه در این خصوص توضیحاتی را در مصاحبه مطبوعاتی در اصفهان مطرح کرد:

26کارت غیرقانونی

یکی از قوانین جمهوری اسلامی این است که هر فرد باید خدمت سربازی را پشت سر بگذارد که به دلیل تحصیل در دانشگاه به امر به تعویق نیز می‌افتد. سال گذشته گزارش‌هایی به دست ما رسید که حاکی از این بود برخی بازیکنان فوتبال کارت معافیت غیرموجه دارند بنابراین با دعوت آنها به سازمان نظام وطیفه و بررسی مجدد مدارک متوجه غیرقانونی بودن این کارت‌های پایان خدمت شدیم. بعد از بررسی مجدد کارت‌های پایان خدمت مشخص شدن برخی از این بازیکنان با استفاده از معافیت پزشکی از خدمت سربازی معاف شده اند و یا اینکه پدر آنها سابقه ۱۶ ماه حضور در جبهه داشته است. البته این شرایط غیرقانونی ایجاد شده بود و از سوی همان ۲۶ نفری که در ابتدا اسامی آنها اعلام شد صورت گرفته است. برخی بازیکنان با کفالت‌های سوری از جمله کفالت مادر یا طلاق صوری پدر و مادر اقدام به اخذ کارات پایان خدمت کرده بودند.

مخالفت سازمان لیگ

به دنبال این بودیم تا این افراد را راهی خدمت سربازی کنیم اما سازمان لیگ با این موضوع مخالفت کرد، چون سازمان لیگ اصرار کرد این بازیکنان قهرمانان ملی هستند و به همین منظور پذیرفته شد که به جای سربازی در لیگ بازی کنند. چیزی که برای ما مهم بود اعزام به خدمت این بازیکنان بود اما در نهایت اصرار فدراسیون موجب شد تا این بازیکنان را راهی تیم های نظامی کنیم.

باشگاهها مقصر اصلی

این امر برای باشگاهها بدیهی بود که در هنگام جذب بازیکن وضعیت خدمت آنها را مورد بررسی قرار بدهند و از سازمان نظام وظیفه نیز استعلام بگیرند. بنابراین اگر باشگاهی در این مورد ضرر کرده مقصر خود باشگاهها بوده که به این امر توجه نشان نداده است. البته برخی افراد از قبال این کار پول‌های کلان دریافت کردند و به زودی شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

وضعیت مهرداد پولادی

ما دو بار پولادی را به سازمان احضار کردیم، او یک بار آمد و همان بار اول مشخص بود که وضعیت نظام وظیفه او مشکوک است اما دیگر مراجعه نکرد و ما به تیم ملی اعلام کردیم که باید در مورد او بررسی شود و تا آن زمان تیم ملی حق استفاده از این بازیکن را ندارد و این حکم ابلاغ شده است. این بازیکن در محض ورود به ایران باید در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرد تا وضعیت نظام وظیفه او مشخص شود.

وضعیت شجاع شنبه مشخص می شود

حسین ماهینی چون سرباز نیروی زمینی تبریز نیست بنابراین نمی تواند راهی تراکتورسازی شود و تیم او ملوان است چون باید در نیروی دریایی انزلی خدمت کند. سینا عشوری نیز مشکلی ندارد و می‌تواند در تبریز بازی کند هم‌چنین وضعیت شجاع‌خلیل زاده نیز شنبه مشخص می‌شود.
کد خبر: 120731

وب گردی

وب گردی