ایسکا نیوز: 359 هزار و 530 تبعه تونسی واجد شرایط رأی مقیم کشورهای خارجی امروز (جمعه) به منظور مشارکت در انتخاب نمایندگان پارلمان آینده کشورشان رأی خود را به صندوق می‌اندازند.

به گزارش «آناتولی»، طبق اعلام «شفیق صرصار» رئیس هیات انتخابات تونس، رای‌گیری انتخابات پارلمانی این کشور، عصر روز پنجشنبه در پایتخت‌های 3 کشور خارجی آغاز شد.

عملیات رای‌گیری برای انتخابات پارلمانی تونس در شهر «کانبرا» پایتخت استرالیا در ساعت 8 صبح جمعه (به وقت محلی این منطقه) و 10 پنجشنبه شب (به وقت تونس) آغاز شد. به دنبال آن، رای‌گیری در شهرهای «توکیو» پایتخت ژاپن و «سئول» پایتخت کره جنوبی آغاز شد.

این عملیات رای‌گیری برای تونسی‌های مقیم خارج از روز 24 اکتبر (2 آبان) به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

انتخابات پارلمانی تونس در داخل کشور نیز در 26 ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

این انتخابات که دومین انتخابات پارلمانی تونس پس از سقوط رژیم «زین العابدین بن علی» است، مقدمه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری است که قرار است در 23 نوامبر برگزار شود.انتخابات پارلمانی تونس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا قانون اساسی این کشور به پارلمان [با 217 کرسی] و نخست وزیر اختیارات فراوانی داده در حالی که اختیارات رئیس جمهور کمتر خواهد بود. 1327 فهرست (1320 فهرست در داخل کشور و 97 فهرست خارج از تونس) در 33 حوزه انتخاباتی (27 حوزه در داخل تونس و 6 حوزه در خارج از کشور) برای به دست آوردن کرسی های پارلمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نامزدهای انتخابات پارلمانی تونس به مسئله رشد اقتصادی و مبارزه با تروریسم در برنامه‌های انتخاباتی خود توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

 
کد خبر: 120769

وب گردی

وب گردی