ایسکانیوز: پلیس کانادا می‌گوید که مظنون تیراندازی دو روز پیش در ساختمان پارلمان این کشور، در حال طی مراحل قانونی برای سفر به سوریه بوده است.

به گزارشرویترز، «باب پاولسون» کمیسر پلیس سوار کانادا می‌گوید که مظنون تیراندازی در ساختمان پارلمان کانادا که یکی از سربازان محافظ این مکان را نیز کشت، قصد داشته به سوریه سفر کند.

در سه سال اخیر، بسیاری از افراط‌گرایان ساکن در کشورهای غربی برای پیوستن به داعش و النصره، از طریق ترکیه و یا حتی مستقیماً از طریق خطو هوایی سوریه، به این کشور رفته‌اند و در مقابل دولت قانونی دمشق صف‌آرایی کرده‌اند.

انتشار این خبر در خصوص مظنون 32 ساله تیراندازی در ساختمان پارلمان از آن جهت حائز اهمیت است که انگیزه او از این کار هنوز در حاله‌ای از ابهام است و شاید این خبر، کلید پیوند او با داعش باشد.

بر اساس خبر ریانووستی و بنا به گفته پلیس کانادا، «زهاف بیبو» فرم های لازم برای گرفتن ویزای سوریه را پر کرده بوده و مقامات امنیتی در حال بررسی سوابق او بوده‌اند.

دو روز پیش از حمله به ساختمان پارلمان هم یک نفر با ماشین به یک سرباز کانادایی در شهر «سن ژان سور ریشلیو» حمله کرده و او را کشته بود.

 
کد خبر: 120803

وب گردی

وب گردی