تهران-ایسکانیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سفر وزرای بهداشت و قائم مقام وزارت خارجه کویت به تهران و سفر وی به کویت همچنین در آینده نزدیک سفر وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی کشورمان به این کشور از جمله اقدامات در حال انجام برای توسعه مناسبات دو کشور است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت همتای خود به کویت سفر کرده است در جمع خبرنگاران این کشور گفت: ائتلاف بین المللی هرگز نخواهد توانست تشکل های تکفیری مانند داعش را مهار یا سرکوب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی جنتی با اشاره به بحران های ناشی از تهدیدات جریانات افراطی و تکفیری در منطقه افزود: اقدامات مشابه برخی کشورها در بمباران هوایی گروه های افراطی مانند طالبان در افعانستان و پاکستان به شکست انجامیده است.

وی با تاکید براین نکته که براین باوریم که ائتلاف مقابله با داعش یک فرآیند نمایشی بیش نیست، گفت: برخی از کشورهایی که از گروههای تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، امروز با این ائتلاف همکاری دارند.

جنتی گفت: مقابله با افراطی گرایی باید بر مبنای خشکاندن ریشه های سیاسی مالی و فکری باشد تا به مرور زمان بتوان این پدیده شوم را مهار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد حکم اعدام یکی از روحانیون برجسته عربستان سعودی و واکنش ایران برای جلوگیری از اجرای این حکم گفت: ما تاکنون دخالتی دراین موضوع نداشته ایم ولی این عمل را محکوم می کنیم.

وی با بیان اینکه این حکم با اصول و مبانی حقوق بشر تناقض دارد، افزود: این شخص صرفا به اتهام بیان عقاید و اظهار نظر به اعدام محکوم شده است.

جنتی درباره کمک های نظامی ایران به عراق تصریح کرد: تاکنون به درخواست دولت این کشور کمک های مشورتی انجام شده و هرگونه دخالت در امور عراق تنها در صورت درخواست این کشور صورت می گیرد.

وی در ادامه سفر جاری هیات ایران به کوبت را در چارچوب موافقتنامه همکاری میان دو کشور دانست و افزود: تلاش های خوبی برای گسترش مناسبات فرهنگی رسانه ای بین دو کشور طی ماه های اخیر صورت گرفته است.

جنتی با اشاره نتایج موثر سفر اخیر امیر کویت به تهران و شتاب گرفتن روند رو به گسترش روابط گفت: دیدار امیرکویت از تهران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سفر وزرای بهداشت و قائم مقام وزارت خارجه کویت به تهران و سفر وی به کویت همچنین در آینده نزدیک سفر وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی کشورمان به این کشور از جمله اقدامات در حال انجام برای توسعه مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به ملاقات های انجام شده دراین سفر برای توسعه همکاری های فرهنگی رسانه ای بین دو کشور تصریح کرد: در ملاقات با امیر کویت حامل پیام تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به امیر کویت در پاسخ به پیام ایشان در رابطه با سلامتی معظم له بودم و پیام محبت آمیز ریاست جمهوری اسلامی ایران به امیر کویت را به وی ابلاغ کردم.

علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به دعوت همتای خود به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات کشور کویت در راه توسعه مناسبات دو کشور بویژه در زمینه فرهنگی و رسانه ای برای یک سفر دو روزه به این کشور سفر کرده است.

«حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمد خدادی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا دراین سفر «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات ارشد این کشور ازجمله با امیر دولت (نخست وزیر) رئیس پارلمان و سلمان صباح الحمود الصباح وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت دیدار داشته است.

همچنین دیدار با رئیس پارلمان و نخست وزیر سابق، روزنامه نگاران، نویسندگان و تجار کویتی از دیگر ملاقات های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر بوده است.

جنتی همچنین در هم اندیشی منطقه ای بزرگداشت شاعر پرآوازه ایران زمین تحت عنوان (حافظ شیرازی... سخن سرای عشق و همزیستی) به دعوت شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد، سخنرانی کرد.

جنتی در دو دوره جداگانه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت بوده است.
کد خبر: 120844

وب گردی

وب گردی