ایسکانیوز: با ناپدید شدن چند تن از مقامات بلندپایه کره شمالی در هفته‌های اخیر این ترس به وجود آمده است که درست زمانی که «کیم جونگ‌ اون» دور از مرکز توجهات بوده ،  بار دیگر دستور به «پاکسازی گسترده» داده باشد.
به گزارش ایندیپندنت، کیم جونگ اون 40 روز در انظار عمومی ظاهر نشد و به دنبال آن جرقه شایعات بیماری او، جنگ بر سر قدرت و حتی کودتا زده شد.
درهمین حال شک و گمان‌ها در خصوص استفاده کیم جونگ اون از این مدت چهل روزه برای نظارت بر یکی دیگر از پاکسازی‌های بزرگ در حال افزایش است.
به گزارش روزنامه جونگ‌آنگ از کره‌جنوبی، این شش تن از مقامات کلیدی کابینه کره شمالی از جمله افسر فرماندهی نیروی هوایی این کشور، وزیر پست و تلگراف و یک مقام کلیدی در برنامه‌های ورزشی این کشور به مدت چند هفته حتی در رویدادهای مهم نیز شرکت نکردند.
این روزنامه مدعی است که اطلاعات موثقی مبنی بر اعدام این شش تن دریافت کرده است.
ژنرال «رای پیونگ چول»، افسر فرماده نیروی هوایی کره شمالی از اوت گذشته در انظار عمومی دیده نشده است. 19 اکتبر زمانی که کیم جونگ اون خطوط راهنمای ارتش را اعلام می‌کرد غیبت او مشهودتر شد.
«رای یونگ گیل»، رییس ستاد ارتش خلق کره‌شمالی نیز در آخرین مراسم برای تبریک به ورزشکارانی که از بازی‌های آسیایی باز گشتند حضور نداشت.
«سیم چول هو»، وزیر پست نیز که گفته می‌شود از یاران نزدیک کیم‌جونگ‌ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی بوده در دیدار با نمایندگان شرکت مصری که قرار بود خدمات شبکه‌های تلفن‌های موبایل به کره‌شمالی ارائه دهند، حضور نداشت.
«چانگ اونگ» مقام دیگر این کشور که گفته می‌شود با «جانگ سونگ تائک»، شوهر عمه پرنفوذ رهبر کره‌شمالی ارتباط نزدیک داشته مدت‌هاست ناپدید شده است.
به نوشته روزنامه جونگ آنگ ، بسیاری از نزدیکان شوهر عمه رهبر کره‌شمالی طی یک سال جاری ناپدید شده‌اند. چانگ سونگ سائک دسامبر 2013 دستگیر و به اتهام سوءاستفاده از قدرت و نقض قوانین کره شمالی ظرف 24 ساعت اعدام شد.
کد خبر: 120890

وب گردی

وب گردی