تهران-ایسکانیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برجستگی فکری، مقبولیت سوابق انقلابی، قطعیت اجتهاد و حاکمیت، محبوبیت عمومی، توانایی مدیریت از جمله ویژگی هایی است که باید در وجود شخص مورد نظر برای ریاست خبرگان باشد تا بتواند از میان اعضای مجلس رای لازم را کسب کند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره بارزترین ویژگی های اخلاقی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی روحانی برجسته ای بود که با وجودش به مجلس خبرگان اعتبار داد و البته امتیازاتش مربوط به خبرگان نبود و در دوران قبل از انقلاب اسلامی وی نقش موثری در پیروزی از خود ایفا کرد.


وی درباره جایگاه آیت الله مهدوی کنی برای انقلاب اسلامی گفت: ریاست او بر مجلس خبرگان بنا به ملاحظاتی بود که به وی واگذار شد و در حد احساس و تکلیف این وظیفه را پذیرفت چرا که وی در آن زمان، اصلا آمادگی لازم را برای پذیرش این مسئولیت نداشت.

نماینده مردم زاهدان در خبرگان رهبری به خصوصیات مهم برای ریاست خبرگان اشاره و تصریح کرد: برجستگی فکری، مقبولیت سوابق انقلابی، قطعیت اجتهاد و حاکمیت، محبوبیت عمومی، توانایی مدیریت از جمله ویژگی هایی است که باید در وجود شخص مورد نظر برای ریاست خبرگان باشد تا بتواند از میان اعضای مجلس رای لازم را کسب کند.

آیت الله سلیمانی درباره شخص مورد نظر برای تعیین ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی مدنظر هستند که اکنون مصلحت نیست نام آنها، اعلام شود.


ریاست مجلس خبرگان رهبری در اجلاس اسفند ماه مشخص می شود.
کد خبر: 121036

وب گردی

وب گردی