تهران-ایسکانیوز: سحرگاه امروز حکم قصاص ریحانه جباری به اجرا درآمد و دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اجرای حکم را اعلام کرد.


 ریحانه جباری که روز گذشته برای اجرای حکم فراخوانده شده بود، از زندان قرچک شهرری به زندان رجایی شهر منتقل شده و در نهایت سحرگاه امروز، حکم اعدام او اجراشد.


در تاریخ هفتم مهر ماه نیز ریحانه برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل شده بود که به دلیل نبود نامه اجرای احکام در زندان رجایی شهر او به زندان قرچک بازگردانده شد.


یک جلسه صلح و سازش نیز پیش از این برای کسب رضایت از اولیای دم برگزار شده بود که نتیجه‌ای در پی نداشت و در نهایت اولیای دم خواستار حکم قصاص برای ریحانه جباری شدند.


مسئولان زندان قرچک شهرری روز جمعه به ریحانه اعلام کرده بودند که شنبه برای اجرای حکم به رجایی شهر منتقل خواهد شد اما هیچ اطلاع دقیقی از زمان اجرای حکم به خانواده او نداده بودند. در نهایت، سحرگاه امروز این حکم به اجرا درآمد و ریحانه جباری اعدام شد.


ریحانه جباری، دختر 26 ساله‌ای بود که هفت سال پیش در سن 19 سالگی به جرم قتل مرتضی سربندی دستگیر و روانه زندان شد. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پیشین ریحانه گفته بود که موکلش براساس مدارک موجود در پرونده، در تیرماه سال ۱۳۸۶ هنگامی که ۱۹ سال داشت در درگیری با مرتضی سربندی او را به قتل رسانده و دلیل قتل را نیز دفاع از خود در برابر «تعرض جنسی» اعلام کرده بود اما دادگاه این موضوع را نپذیرفت و تایید نکرد.


کد خبر: 121232

وب گردی

وب گردی