تهران- ایسکانیوز: تیم ملی جوانان ایران در بازی نیمه نهایی هفدهمین دوره قهرمانی جوانان پسر آسیا در بحرین موفق به شکست میزبان در حضور هزاران تماشاگر تیم میزبان شد. پیش از این نیز تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست تایلند و صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرده بود.

آلودگی صوتی بحرینی‌ها برای امتیاز‌گیری

تیم ملی والیبال جوانان ایران، در مرحله نیمه نهایی موفق با شکست بحرین تیم میزبان، موفق به صعود به فینال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شد. بحرین که تا قبل از بازی مقابل ایران در هیچ بازی شکست نخورده بود برنامه‌های زیادی برای صعود به فینال داشت و به همین دلیل تماشاگران تیم میزبان، مسابقه را با سر و صدا و تشویق‌های بی‌امان آغاز کردند. حاضرین در سالن با هر وسیله‌ای اعم از بلند گو، سازهای ضربی و بادی ایجاد صدا می کردند و بدترین جو را برای ایران به وجود آورده بودند. هر چند تیم ایران، ست اول را به سادگی با پیروزی پشت سر گذاشت اما فشار بی امان هواداران بحرین و البته اشتباهات داوری عاملی شد تا بحرینی‌ها امتیاز ست دوم را به نام خودشان ثبت کنند.

اشتباهات داوری حاتمی را عصبانی کرد

خط نگهداران بازی تمام و کمال هوای تیم میزبان را داشتند و این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که داور اول چندین بار رای آنها را عوض کرد و تذکری جدی داد. داور اول و دوم هم تحت تاثیر جو بازی بودند و در مقاطعی حساس سوت‌های اشتباه زدند که این اشتباهات عصبانیت امیدوار حاتمی، رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال را که در سالن حضور داشت به همراه داشت.

تحول در ست سوم

پس از پیروزی در ست دوم توسط بحرینی‌ها آنها ست سوم را بسیار انفجاری شروع کردند و با امتیازاتی زیاد از ایران پیش افتادند اما چند تعویض به جا و تمرکز بازیکنان بر دستورات تاکتیکی کادر فنی بازی را متحول کرد. جوانان ایرانی در مقطعی 14 بر 9 از حریف عقب بودند که با زدن چند سرویس هدف‌دار، دفاع‌های عالی و توپگیری‌های به موقع، نتیجه 16 بر 14 به نفع ایران شد و همین روند تا انتهای ست و بازی ادامه داشت. بازی تیم ایران به شدت از سوی تماشاگران ایرانی حاضر در سالن تشویق شد و بازیکنان برای استراحت و آمادگی برای بازی فینال مقابل چین به محل استقرار تیم بازگشتند.

چین حریف ایران در فینال

در دیگر دیدار نیمه نهایی قبل از بازی ایران، دو تیم کره جنوبی و چین در دیداری نفس‌گیر رو در روی هم قرار گرفتند. دو تیم تا آخرین لحظه با هم جنگیدند که در نهایت چین موفق شد در هر 3 ست  پیروز شود و با کسب نتیجه 3 بر یک این بازی را به نفع خود به پایان برساند. با این نتیجه چین حریف ایران، هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان پسر آسیا شد.

برنامه روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

شنبه سوم آبان ماه به وقت تهران

سالن C :

ساعت 16:30 ، بحرین - کره جنوبی ( برای کسب عنوان سوم و چهارمی)

ساعت 19:00 ،چین – ایران ( برای کسب عنوان اول ودومی )
کد خبر: 121403

وب گردی

وب گردی