ایسکا نیوز: فعالان دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ روز یکشنبه یک همه‌پرسی دو روزه را آغاز می‌کنند تا واکنش معترضان به پیشنهادهای دولت برای پایان دادن به اشغال یک ماهه خیابان‌های این دولت شهر مشخص شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان‌دهندگان اعتراضات اواخر روز جمعه اعلام کردند، آن‌ها آرای عمومی را در اصلی‌ترین محل اعتراضات واقع درمرکز هنگ کنگ که هزاران معترض همچنان در آنجا چادر زده‌اند و در منطقه اعتراضاتی دیگر ثبت میکنند.

دولت هنگ کنگ پیشنهاد داده تا گزارشی را درباره نارضایتی معترضان این دولت شهر نسبت به برنامه پکن برای حضور یک کمیته 1200 نفری برای بررسی پیشینه نامزدهای انتخابات رئیس اجرایی هنگ کنگ در سال 2017 میلادی به دولت مرکزی چین ارائه کند.

معترضان می‌گویند، این کمیته با توجه به منافع دولت مرکزی چین به صورت یکجانبه تنظیم شده و باید منحل و یا دست کم اصلاح شود.

مقامات هنگ کنگ همچنین پیشنهاد کرده‌اند که اگر معترضان به اشغال سه منطقه از بزرگترین و پر رفت‌و آمدترین مناطق این دولت شهر پایان دهند، مذاکرات منظمی با آن‌ها درباره اصلاحات دموکراتیک برگزار شود.

«فدراسیون دانشجویان هنگ کنگ»، یکی از اصلی‌ترین سازمان دهنده این اعتراضات در حال حاضر این پیشنهاد دولت را رد کرده اما همچنان خواستار برگزاری رفراندوم روز یکشنبه است.

«مرکز اشغال»، یکی دیگر از سازمان‌ دهندگان این اعتراضات گفت: در این رفراندوم دو سوال پرسیده می‌شود. یکی آنکه آیا این گزارش دولت باید شامل درخواست از مجلس قانونگذاری چین برای تجدیدنظر درباره تصمیم ماه اوتش درباره کمیته ناظر بر نامزدها باشد یا خیر؟ دوم آنکه آیا این مذاکرات باید اصلاحات در خصوص مجمع قانونگذاری محلی را نیز پوشش دهد یا خیر؟
کد خبر: 121404

وب گردی

وب گردی