ایسکانیوز: رییس جمهور روسیه مدعی است برای آمریکا فرق نمی کند که جای شوروی را به چه کشوری ـ  ایران، چین یا روسیه بدهد و دوباره تلاش کند دنیا را تقسیم کرده و سیمای دشمن را به وجود آورد.

به گزارش ریانووستی، "ولادیمیر پوتین" در نشست باشگاه بین المللی گفتگوی "والدای" در سوچی گفت: مهم نیست که چه کشوری جای اتحاد شوروی سابق را بگیرد. ایران به عنوان کشور در تلاش برای کسب فناوری های هسته ای، چین به عنوان اولین اقتصاد جهان  یا روسیه به عنوان ابر قدرت هسته ای.

به گفته رییس جمهور روسیه اکنون دوباره تلاش هایی برای "تقسیم جهان" مشاهده می شوند.

پوتین افزود : منظور تلاش ها برای ایجاد خطوط حایل و تشکیل ائتلافات بر اساس اصل نه "هواداری" "از کسی بلکه "مخالفت" با هرکسی و ایجاد  دوباره سیمای دشمن همچون سال های جنگ سرد و دریافت حق نه فقط پیشتازی بلکه می توان گفت حق تحکم و خودسری است.

پوتین به توجه به افزایش خطر داعش در عراق و سوریه گفت: غرب چشم خود را به روی تجاوز تروریسم بین‌المللی به سمت روسیه و آسیای مرکزی بسته است. آمریکا در حمایت از رشد افراط گرایی نقشی اساسی دارد و به عنون مثال می‌توان به تامین مالی مجاهدین از سوی واشنگتن در جنگ شوروی-افغانستان در دهه 1980 اشاره کرد که نهایتا به توسعه طالبان و القاعده انجامید.

همچنین پوتین درباره روابط اقتصادی با دیگر کشورها گفت : مسکو قصد ندارد درهای کشور خود را به روی جهانیان ببندد و برای گفتگو درباره روابط عادی اقتصادی آماده است.

پوتین در نشست باشگاه بین المللی گفتگوی "والدای" در سوچی اظهار داشت: ما قصد نداریم درهای خود را به روی جهانیان ببندیم و راه رشد را بسته و راه خودکفایی را انتخاب کنیم. ما همواره برای گفتگو از جمله درباره عادی سازی روابط اقتصادی و همچنین سیاسی آماده هستیم.

وی افزود: امیدوار به رویکرد مصلحت گرایانه و موضع محافل اقتصادی بزرگترین کشور های جهان هستیم.

ولادیمیر پوتین در خصوص تحولات اوکراین ضمن اشاره به اینکه غرب منافع مشروع روسیه را در کشور همجوار خود نادیده می‌گیرد گفت: غرب نتوانست در خصوص وعده‌هایی که داد وفادار بماند، روسیه نمی‌خواهد شاهد تجزیه اوکراین باشد اما باید به مناطق جدایی طلبان اجازه داد تا انتخابات محلی خود را همانطور که می‌خواهند در دوم نوامبر برگزار کنند.

 

 

 
کد خبر: 121429

وب گردی

وب گردی