تهران – ایسکانیوز: مهمترین بازی اسپانیا امشب در برنابئو برگزار می‌شود ولی هنوز بسیاری از هواداران رئال و بارسا جملاتی که برای کری خوانی به زبان آوده‌اند از یاد نبرده‌اند.

بارسا و رئال مادرید همیشه در زمین جنگ نداشته‌اند؛ از کینه ورزی‌های قدیمی گرفته تا کری خوانی‌های تازه. اوج جدال لفظی‌ای که بین کادر فنی و بازیکنان دو تیم صورت گرفت به زمانی برمی‌گردد که مورینیو و گواردیولا مربیان دو تیم بوده‌اند ولی باز هم موارد جالب توجه‌ای بوده که در زیر به آنها اشاره شده است.

*ریکارد هیچ جامی ندارد و من پر از جامم!

مورینیو در جنگ لفطی فوق العاده است. او قبل از اینکه بدترین شکستش در ال کلاسیکوها را تجربه کند در کنفرانس خبری این طور گفت:« امیدوارم بازی زیبایی ببینم و در بازی بازیکنانم کاری به داور نداشته باشند و در پایان فقط از چیزهای زیبای رخ داده صحبت کنیم. به هر حال چه این بازی را ببریم و چه نبریم پس فردا سه‌شنبه است».

رئال مادرید آن شب با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد. مورینیو همیشه هم این قدر مبادی آداب نبوده است؛ او جمله‌ای فراموش نشدنی پیش از رویارویی‌اش با ریکارد داشته است:« نمی‌توانید مربیگری من را با ریکار مقایسه کنید او هیچ جامی ندارد و من سرشار از جامم».

2


*بیرون از زمین تو مرا شکست دادی. جام لیگ قهرمانان را خارج از زمین به تو می‌دهم. می‌توانی از آن لذت ببری و با خود آن را به خانه ببری. تو رییس این گندکاری‌ها و ارباب مزخرف این جور صحنه‌ها هستی. در این زمینه نمی‌توانم با تو رقابت کند.

اگرچه پپ گواردیولا همیشه تلاش می کرد از جدال لفظی با مورینیو پرهیز کند ولی در بازی نیمه نهایی رفت لیگ قهرمانان اروپا درسال 2011 از کوره در رفت و جمله بالا را خطاب به مورینیو بیان کرد. بارسا، رئال را شکست داد و در فینال همان سال با گذشتن از سد یونایتد به عنوان قهرمانی رسید.

3


*آخرین بای که رئال برد تلوزیون سیاه و سفید بود یا رنگی؟

یکی دیگر از بازیکنانی که در بازی امشب حضور ندارد ویکتور والدس است. دروازه بان سابق بارسا که قبلا 5 بار عنوان زامورا که به بهترین دروزاه بان لالیگا می رسد را برده است. او در بازی برگشت لالیگا در سال 2011 – 2010 زمانی که با این سوال روبرو شد که رئال برای قهرمانی رقیب مستقیم شما است گفت:« آخرین بای که رئال برد تلوزیون سیاه و سفید بود یا رنگی؟»

4


*6 بر 2 ای که در برنابئو رقم خورد ته ته لذت بود.

لوئیس انریکه مربی این فصل بارسا زیاد در ال کلاسیکوهای تازه نقشی نداشته است ولی قبلا بی‌نصیب نمانده است. او زمانی با دو اظهار نظر جنجالی‌اش هواداران رئال مادرید را اذیت کرده است. اولی این بود که «لباس آبی و اناری به من زیاد می‌آید» و بعدی هم اینکه «هنوز هم از اینکه در برنابئو هو می شوم لذت می برم». اما سال 2008 و زمانی که او مربی ذخیره های بارسا بود بعد از پیروزی 6 بر 2 تیم اصلی بارسا مقابل رئال مادرید جمله ای دیگر گفت که شاید رئالی ها را منتظر نگه داشته تا انتقام بگیرند. او گفت:« پیروزی 6 بر 2 بارسا مقابل رئال در برنابئو ته ته لذت بود».

5


*به تنها چیزی که باید رسیدگی کنم آب و برق است نه بارسا!

کریستیانو رونالدو زمانی که برای اولین بار با پیراهن رئال مادرید قرار بود مقابل بارسا به میدان برود جلوی خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به حساب بارسا رسیدگی می‌کنید یا نه گفت:« به تنها چیزی که باید رسیدگی کنم آب و برق است نه بارسا». نتیجه البته باز هم به ضرر رئال بود و زلاتان ایبراهیموویچ تک گل بارسا را در آن بازی زد.

6


 
کد خبر: 121523

وب گردی

وب گردی