تهران-ایسکانیوز: امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع چین و فرمانده نیروی دریایی این کشور که در پکن انجام شد، بر گسترش همکاری‌های نظامی دو جانبه تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران ضمن ابراز علاقه مندی این کشور برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران گفت: همکاری‌های خوبی در زمینه دیدارهای دوجانبه، آموزش کارکنان و دیگر حوزه‌ها میان دو کشور در سال‌های اخیر انجام گرفته است.

سیاری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با چین، آمادگی ایران را برای گسترش تبادلات دوجانبه در راستای همکاری‌های نظامی به خصوص همکاری‌های ناوی اعلام کرد.

دریادار سیاری همچنین در دیدار با دریاسالار "ووشنگ لی"، فرمانده نیروی دریایی چین محورهای مختلفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند که تاکید بر "تعاملات و همکاری های بیشتر در حوزه دریایی"، بخش مهم این گفت وگوها بود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان این که دستآوردهای این سفر، زمینه ساز همکاری بهتر و مناسب تر نیروهای مسلح دو کشور بویژه در نیروهای دریایی باشد، به دیدار و بازدید خود از ناوگان شرق و شمال این کشور در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت های خوب و چشمگیری در بخش های مختلف نیروی دریایی چین بودم و این موضوع نشان دهنده آن است که شما توجه ویژه ای به این بخش داشته اید.

فرمانده نیروی دریایی کشورمان همچنین خواستار بسترسازی مناسب بر مبنای افزایش سطح همکاری های نیروی دریایی دو کشور شد و تأکید کرد: تبادل تجارب و انتقال دانش فنی به یکدیگر می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

دریادار سیاری با تاکید بر وجود سابقه و ریشه های تاریخی دو کشور از گذشته های دور تاکنون، نقش مهم و ارزشمند هر دو نیروی دریایی به عنوان بازیگران اصلی و اثرگذار در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در اقیانوس هند و مناطق همجوار را مورد اشاره قرار داد.

دریاسالار ووشنگ لی، فرمانده نیروی دریایی چین نیز در این دیدار، حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی ایران در چین را در تحکیم مناسبات و همکاری های دریایی دو کشور مفید و اثرگذار دانست.

وی با ابراز خرسندی از حضور دریادار سیاری در مقر فرماندهی نیروی دریایی چین، تصریح کرد که بدون شک این سفر، سرفصل جدیدی برای همکاری های بیشتر دو کشور در حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد.

تأکید بر علائق و منافع مشترک عملیاتی و راهبردی در حوزه دریاهای بین المللی، ایجاد فرصت ها و همکاری های بیشتر در عرصه های مختلف، همکاری های آموزشی، تبادل دانشجو و استاد، تأکید بر اثرگذاری دو نیرو در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در منطقه اقیانوس هند و مناطق همجوار، مقابله با دزدی های دریایی و تروریسم و ایجاد صلح و امنیت جهانی از دیگر محورهای گفت وگوی دریادار «سیاری» و دریاسالار «ووشنگ لی» بود.
کد خبر: 121587

وب گردی

وب گردی