راینر لویکن در دی تسایت نوشت:اگر به گذر زمان نگاه کنید، به نظر می رسد که اتحادیه اروپا مایل است هر چه سریع تر از شر بریتانیا خلاص شود: به یکباره کمسیون اروپا از دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا خواست مبلغی حدود 2.1 میلیارد یورو به اتحادیه اروپا بپردازد. این مبلغ 20% بیشتر از سهمیه ای است که تاکنون پرداخت شده است. استدلال: محاسبه جدید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، درآمد ملی و گمرک اروپا که بیان می کند اقتصاد انگلستان بسیار قوی تر از قبل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دی تسایت،فریاد خشم بریتانیا بلند شد، زیرا اتحادیه اروپا این کشور را برای غلبه بر بحران و ثبت رشد بالای اقتصادی مجازات کرده ،درحالی که فرانسه که برای اصلاحات و رفع سیستم ضعیف رادیکالی تحت فشار قرار دارد، یک میلیارد یورو از خزانه اتحادیه اروپا جایزه گرفته است.

جیمز ناتی، مدیر برنامه" صبح امروز" بی بی سی نتوانست خشم خود را پنهان کند. افرادی که با آنها مصاحبه کرده است از جناح چپ و راست طیف سیاسی، دیوید کامرون را تحت فشار گذاشته اند که تا اول سپتامبر از پرداخت این بدهی سرباز زند و در مجلس لایحه ای را تصویب کند که توضیحی بر غیر قانونی بودن این بدهی باشد.

کابینه جان میجر در سال 1995 لایحه ای را تصویب کرد که بر طبق آن بریتانیا باید این مبلغ را به اتحادیه اروپا بپردازد و دولت کامرون مجبور است که به این قانون تن دهد.

این صورت حساب که از سال 1995 تاکنون تن هیچ کشوری را اینگونه نلرزانده بود، یک تصویر واضح از عملکرد اقتصادی هر کشور عضو اتحادیه اروپا است. با دلایل خوبی می توان ثابت کرد که این مبلغ به حق است و منجر به یک حسابرسی دقیق می شود.

به این ترتیب این غرامت مالی که از جانب سیاست شماره یک دنیا ترویج شده به حزب استقلال بریتانیا هدیه داده شد. نایجل فراژ رهبر این حزب سر و صدای زیادی به پا کرد؛ به طور حتم نه در ملا عام، بلکه در خفا و در بین اعضای حزب خود.

البته کامرون این هزینه را می پردازد.او در بازی سیاسی خود هوشمندانه اعلام کرد: " قوانینی موجود است که سهمیه هایی را طبق فرمول ها و محاسبات پیچیده برای اعضای اتحادیه در نظر می گیرد و رشد اقتصادی آنها را با هم مقایسه می کند. این چیزی است که کامرون نمی تواند آن را تغییر دهد."

این مطلب کاملا صحت دارد. لازم نیست فراژ دوباره به چیزی که همه آن را می داند، تاکید کند: " ما تحت سلطه بروکراسی بروکسل هستیم. ما استقلال خود را از دست داده ایم. تنها گزینه روی میز بازگشت به اتحادیه اروپاست." بیشتر بریتانیایی ها اینگونه می اندیشند. تنها طرفداران و نزدیکان حزب محافظه کار استقلال بریتانیا نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی کردند. اما کامرون بر همه پرسی سال2017 که برای بازگشت به اتحادیه اروپا وعده داده بود، پافشاری می کند.

کامرون در عین حال به دنبال راهی برای خروج از این معضل است. رئیس اتحادیه اروپا با درخواست او مبنی بر برپایی یک جلسه فوری برای بررسی این مبلغ موافقت کرد. باید در این مورد بحث شود که تا چه حد این مبلغ تعیین شده از جانب متخصصان اروپایی قطعی است. تنها یک فرجه در اختیار نخست وزیربریتانیا قرار دارد. اگر اتحادیه اروپا اینگونه ادامه دهد، بریتانیا خود به خود از اروپا حذف می شود.
کد خبر: 121798

وب گردی

وب گردی