تهران-ایسکانیوز.تهران پلاس+/هوا که رو به خنکی می رود از جنس شال گرفته تا کفش را باید تغییر داد. عوض کردن جنس شلوار هم در این میان از واجبات است. چند سالی است که اکثر جوانان به جای شلوار از ساق های پشمی استفاده می کنند و این مسئله تنوع را در میان شلوارهای زمستانی افزایش داده است. حال در این گزارش ما سعی داریم تا شما را با به روزترین و مناسب ترین شلوارهای زمستانی آشنا کنیم.

مناسب در عین حال زیبا

mo8389


شلوارهای ضخیم، کتان و جین در فصل زمستان کاربرد بیشتری دارند، اما پوشیدن شلوارهای چسبنده همانطور که در بالا اشاره شد چند سالی است که به شکل مد در آمده است. متخصصان در مورد استفاده از این نوع شلوارها و ساق های تنگ به خصوص به خانم ها هشدار می دهند چرا که شلوارهای تنگ باعث افزایش رطوبت در دستگاه تناسلی و در نتیجه افزایش رشد قارچ می شوند. مهم ترین توصیه ما در این موارد به افرادی که سابقه این عفونت ها را دارند این است که از لباس های زیر نخی و همچنین شلوارهای کاملا آزاد استفاده کنند. در حقیقت مردم بيشتر تمايل دارند شلوارهايي را به پا كنند كه هم گرمشان كند و هم همراه با بوت يا چكمه زيبا به نظر برسد. حال عده ای به سمت ساق و عده ای هم به سمت شلوارهای جین می روند.  البته نكته‌اي كه بسيار مهم است اينكه جين كاغذي مختص به تابستان است و جيني كه براي زمستان تهيه مي‌كنيد بايد پارچه ضخيم‌تري داشته باشد تا پاهايتان را از سرما محافظت كند.

چه شلواری را کجا بپوشیم

Pants


جين اسليم يا لوله تفنگي اين نوع جين بيشتر زنانه است و خانم‌هاي جوان طرفدار آن هستند. جين اسليم برخلاف جين راسته از بالا تا پايين تنگ و چسبان است و به راحتي مي‌توان آن را با انواع كفش‌های پاشنه‌دار و يا چكمه بلند پوشيد. جین اسلیم تمام اندام شما را نمایان می کند و این ضعف شلوار های لوله تفنگی و چسبان است، پس اگر تمايل به پوشيدن آن داريد حتما بايد خوش‌اندام باشيد. اين جين به كساني كه ران كوچك و قدبلندي دارند بيشتر مي‌آید. جين راسته بسيار شبيه به جين اسليم است با اين تفاوت كه در قسمت مچ پا تنگ نشده است. لازم به ذکر است که اين مدل جين، زنانه و مردانه ندارد و پوشيدن آن با بوت كوتاه يا متوسط زيبا مي‌شود. اگر قصد داريد چكمه متوسط يا بلند به پا كنيد و آن را روي شلوار بگذاريد بهتر است اين نوع مدل جين را انتخاب كنيد چون اين مدل كفش‌ها را تنها با جين اسليم مي‌توان پوشيد. در عوض اگر قصد رفتن به يك ميهماني نيمه‌رسمي را داريد و دوست داريد جين به پا كنيد، جين راسته مي‌تواند بهترين گزينه باشد كه با هر كت يا مانتو يا پالتويي هماهنگ مي‌شود.جين پاچه‌‌گشاد این روزها میان جوانان زیاد مد نیست با اين حال طرفداران خاص خود را دارد و با يك كفش پاشنه‌بلند هم بسيار زيبا مي‌شود و بهتر از هر مدل جين ديگري اندام را بسیار زيبا نشان مي‌دهد. جين پاچه‌گشاد همان‌طور كه از نامش پيداست از زانو به پايين گشاد مي‌شود ولي در قسمت ران چسبان است. پوشيدن چكمه مخصوصا چكمه متوسط يا بلند را به شما توصيه نمي‌كنيم. مي‌توانيد با اين شلوار كفش اسپرت و جلوبسته يا كفش مجلسي پاشنه‌دار بپوشيد. جین هایی که در بالا معرفی شد، مناسب ترین شلوارها در بیرون از خانه آن هم در زمستان است. حال باید در انتخاب کردن شلوارهای گرم در خانه دقت کنید.  برخلاف فصل های گرم سال كه پيژامه معمولا نخي است در زمستان حتي در فضاي گرم خانه هم پوشيدن زيرشلوارهايي پشت‌پنبه، كشبافت و گرم‌كن لذت‌بخش‌تر است و طبیعتا باید از چنین جنس هایی استفاده شود. به تازگي ساق شلواري‌هاي چسبان و فوق‌العاده گرمي وارد بازار شده كه به راحتي مي‌توان آن را با دامن يا حتي شلوار جين به پا كرد و از سرما در امان بود. نكته‌اي كه بسيار مهم است اينكه بايد در هنگام خريد به جنس این ساق ها توجه داشته باشيد. جنس ساق‌ها باید كاملا نخي باشد و الياف نايلوني در آن به كار نرفته باشد. نايلون سرماي هوا را خيلي سريع به خود مي‌گيرد و سبب درد عضلات پاي شما خواهد شد.زير شلواري‌هاي كشبافت يا شلوارهاي گرمكن بهترين انتخاب براي آقايان و خانم ها در خانه است. هر دوي اين شلوارها باز هم تاكيد مي‌كنيم اگر در آنها از الياف مصنوعي به كار نرفته باشد بسيار گرم هستند. توصيه ما به شما اين است كه انواعي را انتخاب كنيد كه اصطلاحا پشت پنبه‌اند و پاهاي شما را گرم‌تر نگه مي‌دارند. در ضمن احتمال اينكه شلوارهاي اكرليك يا نايلوني ايجاد حساسيت‌هاي پوستي كنند بسيار بالاست اما شلوارهاي پشت پنبه‌اي و نخي آلرژي‌زا نيستند. پس اگر پوست حساسي داريد و معمولا در زمستان دچار خشكي پوست مي‌شويد اولا پوست خود را چرب نگه داريد و ثانيا الياف گرم طبيعي را انتخاب كنيد.

تفاوت قیمت، میان شلوارهای زمستانی

pc1eb1d9043ad752267bc4c146a43a9c4b_Jeans_091


یکی از دلایل اینکه ساق شلواری های پشمی در میان جوانان طرفداران زیادی دارد، این است که قیمت آنها از تمامی شلوار ها حتی شلوارهای خانگی هم ارزان تر است. قیمت این ساق ها از 10 هزار تا 40 هزار تومان است. از طرفی دیگر شلوار های جین به نسبت شلوارهای کتان گران قیمت تر هستند و از 60 هزار تومان و شلوارهای کتان از 49 هزار تومان شروع می شوند.
کد خبر: 121930

وب گردی

وب گردی