تهران- ایسکانیوز: آریا جعفری، عکاس خبری خبرگزاری ایسنا، روز پنجشنبه اول آبان ماه بازداشت شد. خبرها حاکی از این است که جعفری عکس‌های مربوط به تجمع اعتراضی روز چهارشنبه در اصفهان را تهیه کرده‌ بود.


نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل این عکاس خبری، او را بازداشت کردند. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به ایسکانیوز گفت: «از علت بازداشت و محل نگهداری او هیچ اطلاعی در دست نیست.»


بسیاری از فعالان مدنی بر این باورند که بازداشت او بی ارتباط با عکس‌هایی که او از تجمع روز چهارشنبه اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان گرفته‌است، نیست. گفتنی است که عده‌ای دیگر در فضای مجازی و در رسانه‌های غیررسمی با اشاره به عدم دستگیری متهمان اسیدپاشی و دستگیری این عکاس خبری، به بازداشت او اعتراض کرده و خواهان آزادی او شدند. این افراد مطرح کرده‌اند که با وجود آزادی اسیدپاش و امکان وقوع مجدد اسیدپاشی، بازداشت این عکاس امنیت را به شهر اصفهان بازنخواهد گرداند.


هفته‌هاست که فضای عمومی رسانه‌های غیررسمی و رسمی تحت تاثیر اسیدپاشی‌های شهر اصفهان قرار گرفته‌است. مقامات قضایی و انتظامی این شهر، انگیزه مذهبی این اعمال غیرقانونی را تایید نکرده‌اند. تا به‌حال تجمعات اعتراضی در شهرهای تهران و اصفهان در اعتراض به عدم امنیت زنان برگزار شده‌است.


کد خبر: 121949

وب گردی

وب گردی