تهران- ایسکانیوز: حاج حسین یکتا معتقد است باید متن نمایش «فصل شیدایی» به شیوه‌ای نگارش شود که برای قشرهای مختلف حرف شنیدنی داشته باشد.


حاج حسین یکتا فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله الاعظم درباره نمایش «فصل شیدایی» که این روزها در خرم‌آباد اجرا می‌شود، اظهار کرد: گاهی اوقات وقتی تجلی هنر، اسلامی، انقلابی، ملی و بومی می‌شود، مثل کاری که در «فصل شیدایی» به انجام می‌رسد، مردم پسند و خواستنی است. مورد استقبال هم قرار می‌گیرد و همه می‌خواهند آن را ببینند چون حرف دل و فطرتشان است.


وی ادامه داد: در این نمایش از خدا پرستی و دیانت مردم حرف زده می‌شود و بیان این مسائل در قالب هنر، اثرگذار خواهد بود.


«فصل شیدایی» هم آیینی و هم جهادی است


یکتا تأکید کرد: «فصل شیدایی» که هر بار در یک استان اجرا می‌شود، علاوه بر انتقال یک مفهوم و پیام، کاری جهادی و آیینی است که به دلیل گره خوردن با اهل بیت و انبیا و اولیا خدا، برکت خاص خود را دارد و بر همه تاثیر می‌گذارد.


این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: انشالله روزی بیاید این گروه‌ها و امکانات به صورت دائمی در همه استانها باشد و حتی مردم در هزینه‌ها مشارکت و از این فضای خوب استفاده کنند. همانطور که امروزه می‌بینیم در بسیاری از کشورهای دنیا نمایش‌هایی روی صحنه می‌آید که امکانات پیشرفته آن با هزینه خود مردم ایجاد شده است.


برای هر قشر حرف شنیدنی داشته باشید


فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله الاعظم با اشاره به اینکه باید برای دائمی کردن این فعالیت در همه استانها تلاش کرد، یادآور شد: ضروری است با متن‌های نو و منطبق با خواسته و نیازهای روز مردم و مخاطبان گوناگون از جمله کودک و نوجوان، جوان و..جلو برویم و برای هر قشر حرف شنیدنی داشته باشیم.


یکتا تصریح کرد: همانطور که ما امروز افسران ورزیده و با تجربه‌ای در جنگ سخت داریم، باید با استمرار فعالیت در استان‌ها و آموزش نیروها در محیط آکادمیک و تجربی، در جنگ نرم هم فعال باشیم.


سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز


وی صحنه اجرای «فصل شیدایی» را دانشکده و میدان رزم جنگ نرم دانست و گفت: با استفاده از این ابزار، موفق به تربیت افسران جوان جنگ نرم در همه رده‌ها و رسته‌ها خواهیم شد و در آینده نزدیک ما دارای گنجینه‌ای عظیم و لشگری تازه نفس خواهیم بود.


حاج‌حسین یکتا در پایان اعلام کرد: عشق و انگیزه‌ای که در فعالان این نمایش وجود دارد، باعث می شود آنها هیچوقت سلاح را زمین نگذارند و یادشان باشد که: سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز.


نمایش «فصل شیدایی» محصول مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا، به کارگردانی حسین اسماعیلی از 27 مهر ماه اجرای خود را این بار در استان لرستان آغاز کرده است.

کد خبر: 122007

وب گردی

وب گردی